2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 390 HUF
1 GBP 463 HUF

Járatritkítás után jegyáremelés

A Jobbik felháborítónak tartja, hogy a tavaly áprilisi vasúti járatritkítás után most a szolgáltatások színvonalának emelése helyett gyorsvonati felár bevezetésével borzolják a kedélyeket. Vérlázító továbbá az a kitétel, hogy az országgyűlési és az európai parlamenti képviselőknek nem kell majd gyorsvonati pótjegyet váltani. A járatritkítás végrehajtásakor arra hivatkoztak, hogy a 416 vonat közlekedésből történő kivételével megtakarítás érhető el. Tudjuk jól, hogy ez azonban csak egy ürügy volt, valójában a vasúttársaság már nem tudott ép, műszakilag kifogástalan vasúti kocsikat forgalomba állítani. Négy hónappal ezelőtt látott napvilágot az IC helyjegyek eltérő időben történő megrendelésének árfüggvénye, és ezzel a porhintéssel együtt eltörölték a virtuális kilométer-számítást, így az utas csak akkor szembesült ezzel, amikor a pénztárnál jegyet váltott.

A gyorsvonati pótjegy díja 100 kilométer távolságig 150 forint, 100 kilométernél hosszabb utaknál pedig 20 kilométerenként emelkedik a felár. Így az embereknek a látványosnak tűnő rezsicsökkentésből megtakarított forintjai az utazási költség megfizetésére mennek el. Az NFM azt harsogja, hogy a szolgáltatások fejlesztését alapozzák meg az újabb jegyáremeléssel. Ez azonban nem más, mint szemfényvesztés!

A Jobbik szerint nem felárat kellene bevezetni, hanem a Fidesz-KDNP-nek betartani a választási ígéretét, a teljes elszámoltatást. Továbbá nem kellett volna több milliárd forintot az ablakon kidobni az új MÁV-székház bérlésért, az 1,6 milliárd forintot érő Debreceni Járműjavítót 73,5 millió forintért értékesíteni és az egyetlen nyereséges területet, a MÁV Cargót 102 milliárd forintért privatizálni, mely a 100-szorosát kereste volna meg a MÁV-nak.

Jó gazdálkodással sok-sok milliárd forint megtakarítást lehet elérni, így azonban továbbra is csak az értelmetlen szervezési intézkedések és a szemfényvesztés folytatódik, amíg nem jön a jobbikos kormány és fel nem számolja a korrupciót az országban (Közgép, trafikmutyi, offshore stb. stb.).

Korondi Miklós országgyűlési képviselő

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Fejtörő az öt karika jegyében
A korábbi nyári olimpiákhoz hasonlóan idén immár harmadszor invitálja olimpiai játékra a sportkedvelőket a II. Rákóczi Ferenc Könyvtár. A kérdések a p…