Taxirendelet alkotási kényszer nincs, de szándék van. A fővárosi Jobbik 2010-től szorgalmazza a rendelet megújítását több káros tapasztalat miatt, amik közül az első az utaspanaszok gyakorisága. A másik fő szempont a saját tulajdonnal közszolgáltató feladatokat vállalók és teljesítők érdekeinek képviselete, ami nem tűr halasztást. A jelenleg hatályos rendelet, mely 2000-től van érvényben, az akkori üzemanyagárból számolta és alakította ki a tarifát, amely most a trükközés indukálója. Mivel a taxis piac teljes bevételének több mint 70 százaléka az utazásszervezőké, így a tényleges taxis olykor valóban a megélhetéséért küzd. A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő taxirendelet „A” változata egyként védi az utast és a tényleges szolgáltatót, miszerint a hatóságilag rögzített ár és az egységes arculat a jelenlegi torz állapotokban teremt rendet.
A fővárosi MSZP a kaotikus állapotok okozója, mivel minden eszköze és lehetősége megvolt olyan rendelet megalkotására, amely ütemezetten, éves kiigazításokkal rendezhette volna a taxizást Budapesten, de nem tette. Mai szerepvállalása ezért hamis, és abban érdekelt, hogy minél több egyéni vállalkozót lehetetlenítsen el.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője