2024. 07. 12. péntek

Dalma, Izabella
1 EUR 394 HUF
1 GBP 467 HUF

A Közlekedési Múzeum történelmi magántaxija a Tuning Shown

Az Automobil és Tuning Shown (AMTS) március 23–25. között a Hungexpo „G” pavilonjában kiállított Magotax a Közlekedési Múzeum gyűjteményében megőrzött egyetlen megmaradt magántaxi a második világháború előtti időkből.

 A Budapesten 1913-ban megindult taxiközlekedésben résztvevők az ipartörvény rendelkezései szerint csak hazai gyártmányú személygépkocsit használhattak.

A Podvinecz és Heisler Malomépítészet és Gépgyárban 1904-től készültek gépkocsik (1912-től Magyar Általános Gépgyár – MÁG). 1927-ben mutatták be a hathengeres motorral, amerikai mintára tervezett, külföldi fődarabok felhasználásával megépített új, Magosix típust. A második világháború előtt ez a típus volt az utolsó, sorozatban gyártott, hazai tervezésű személygépkocsi. Az alvázak szerelésénél részben futószalagos összeszerelést alkalmaztak. A magántaxisok részére hengerhüvelyekkel, kisebb furatú motorokkal (kedvezőbb adókategória) szerelték, ez volt a Magotax.

A Múzeum gyűjteményébe tartozó gépkocsi megmenekülése annak köszönhető, hogy tulajdonosa a háború után már csak rövid ideig fuvarozott, így járművét nem államosították.

Magotax

1928

A motor:                            négyütemű

hathengeres

1600 cm3-es

36 LE-s (26,4 kW)

Maximális sebessége:     80 km/h

Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Archívuma (képszám: MMKM_KN_26309). A képen a Közlekedési Múzeumban kiállított Magotax látható 1959-ből.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Mecsekről a Fehérvár ralira
Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal. Ákos, túl vagytok az 57. Mecsek Ralin. Ott voltatok elsők, és hatodikak is összesítésben a P12 …