2024. 07. 19. péntek

Emília
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

MSZP: 1680 millió miskolci papírprojektekre

Két tanulmány elkészítéséért fizet ennyit a város. Tanulmányokért! Nem uszodáért, vagy ipari parkért!

Összesen több mint 1600 millió forintot költ Miskolc két közlekedésfejlesztési tanulmány elkészítésére. Egyik tanulmányt sem miskolci cégek készítik. A jelenleg is készülő dokumentumok még csak nem is konkrét tervek, hanem megvalósíthatósági tanulmányok, iránymutatók azoknak, akiknek fogalmuk sincs, milyen módon kellene fejleszteni a várost. Összehasonlításképpen: ennél jóval kevesebb pénzből építették például az új Selyemréti Strandfürdőt, vagy akár a Mechatronikai Ipari Parkot.

Minderről dr. Tompa Sándor önkormányzati képviselő, az MSZP-frakció tagja beszélt csütörtökön Miskolcon.

Elmondta: a Városi és elővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése Miskolcon és térségében, illetve a Miskolc belvárosának tehermentesítését célzó közúti fejlesztések elkészítése című projektekre összesen 1680 millió forintot kapott az államtól Miskolc. A tanulmányok elkészítésére előbbi esetben a Trenecon Cowi Kft., a Forrás Unió, az Út-Teszt Kft. és az Unitef Zrt. által alkotott konzorcium, utóbbi esetben pedig a Főmterv Zrt., az Utiber Kft. és a Nox Zrt. alkotta, Elkerülő névre keresztelt konzorcium kapott megbízást. Egyik konzorcium egyetlen tagja sem miskolci cég, noha mérnökirodák nyilván a borsodi megyeszékhelyen is léteznek.

Dr. Tompa Sándor szerint felháborító, hogy Miskolc 1,68 milliárd forintot költ – mint fogalmazott – „papírok gyártására”, miközben ennél jóval kevesebb összegért, vagy pár százmillióval többért konkrét, kézzel fogható beruházásokat indított el, vagy hajtott teljes egészében végre az előző városvezetés. 1 milliárd forintba került például a Selyemréti Strandfürdő fejlesztése, 1,3 milliárdba a Miskolcra betelepülni szándékozó cégeknek otthont kínáló Mechatronikai Ipari Park. De ez az 1,68 milliárd 2/3-ad részét teszi ki annak az összegnek is, amit a Kemény Dénes Sportuszoda építésére (2,3 Md), vagy a diósgyőri vár fejlesztésére, a lillafüredi függőkert rendbehozatalára (2,4 Md) fordítottak.

Ráadásul – mutatott rá a képviselő – irreális számokkal dolgoznak mindkét tanulmányban. „Olyan város közlekedésfejlesztésével kapcsolatban végeznek számításokat, amely 2045-re 180 ezres lélekszámot tud felmutatni. Csakhogy a reális számítások szerint Miskolcnak – még optimista esetben is – ebben az időszakban csupán 150 ezer körül mozog majd a lakosságszáma”.

Megítélése szerint a két projekt – mint fogalmazott – „ vagy a barátok pénzeléséről szól”, vagy pedig tényleg arról van szó, hogy a város vezetői azt sem tudják, mit akarnak, s 1680 millióért mások mondják meg nekik, mit kell csinálniuk.

Forrás:eszakonline

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek