2024. 03. 29. péntek

Auguszta
1 EUR 395 HUF
1 GBP 462 HUF

Tanulópénz a 2016-os szezonra

DYNAMIC RALLY TEAM – 49. Léta-Ker Mecsek Rally, 2015. október 16-18.
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe

Nem indult jól a mecseki versenyhétvégéje Lángi Attilának és Veres Gábornak. A BMW Z4 M Coupeval induló alakulatnak már a helyszínre indulás előtt technikai problémája akadt, amit a prológon fellépő műszaki hiba tovább gerjesztett. A pilóta mérgében majdnem haza is utazott a rajt előtt, de végül mégis a szezonzárón való szereplés mellett döntött. Legalább egy jó tanulópénz volt a 49. Léta-Ker Mecsek Rally a 2016-os szezonra…

Lángi Attila: Most is „jól” indult a versenyhétvégénk… Szerdán reggel indultunk volna le Pécsre, de előtte este, mikor próbálgattuk az autót, felrobbant a difi. Rögtön akadt is egy kis izgalom az életünkbe, az egész csapat azon dolgozott, hogy el tudjunk indulni másnap a versenyre. Szerda hajnali 3-ra készültünk el a kocsival, de mivel ömlött az eső, úgy indultunk útnak, hogy előtte nem tudtuk kipróbálni se a technikát, se az új váltót.
Gond nélkül feldolgoztuk a pályákat, de a prológ már nem zajlott hibamentesen. Annyira meglátszott, hogy egyáltalán nem volt alkalmunk tesztelni, hogyan is működik az új váltó… Minden gondja-baja most jött elő, nem igazodott jól a BMW technikájához. Emellett borzalmas darálás jött a kocsi alól, ami után én azt mondtam, hogy annyit nem ér az egész, hogy tönkre tegyem a felújított autót. Péntek este majdnem haza is indultam emiatt… Szerencsére sikerült lecsillapodnom, és arra jutottunk, hogy az egyik szervizesünk feljön alkatrészekért Budapestre, hogy szombat reggel újjá lehessen építeni az autót.
10 perc alatt nem, de 16 alatt már sikerült rendbe hoznunk a technikát a rajt előtt, a reggeli szervizben. A késésünk miatt 60 másodperces büntetéssel vágtunk neki a menetelésnek, de úgy voltunk vele, hogy ha már ennyit dolgoztunk a kocsival, akkor kipróbáljuk, milyen. A BMW szerencsére működött, de persze fényév távolságra volt a tökéletestől. Mentünk, ahogy tudtunk, de sajnos a gumitaktikánk sem bizonyult a legjobb döntésnek. Megküzdöttünk a sáros, vizes és csúszós utakkal, az időeredményeink jócskán elmaradtak az elvárt teljesítményünktől, de a lényeg így is az volt, hogy célba értünk szombaton – szemben azokkal, akik az ideiglenes roncstelepen kötöttek ki.
Vasárnapra olyan abroncsokat választottunk, amivel tényleg lehetett jól kocsikázni. Az a maradék három gyors már tényleg arról szólt, hogy élveztük a menetelést és fülig ért a szánk. Tét nélkül, felszabadultan autóztunk, ahol csak lehetett, ott keresztben, hogy a nézőket is megjutalmazzuk egy kis látvánnyal. Az élvezet kárára ment a jó időeredmény és a bajnoki cím is – utóbbi viszont várható volt, tudtuk, hogy csak Rafi kiesésével van esélyünk elhódítani. Ilyet viszont nem kívánunk a barátainknak – sőt, gratulálunk nekik a sikerükhöz! Jó tanulóverseny volt számunkra a Mecsek Rally, aminek teljesítésével a P14-es kategória bajnoki ezüstérmet is be tudtuk biztosítani magunknak. Köszönjük mindenkinek, aki ennek elérésében segített bennünket!
Veres Gábor: Mi mindent megpróbáltunk, de sajnos a technika ördöge most sem hagyta békén a Z4-t. A pénteki prológ elég stresszes volt, a műszaki gondok miatt Attilának teljesen el is ment a kedve a versenyzéstől, de végül mégiscsak meg tudtuk beszélni, hogy ha már ott vagyunk a helyszínen, akkor csináljuk végig a versenyt. A hibát csak úgy tudta orvosolni a csapatunk, hogy közben 6 percet kikéstünk az időellenőrzőből, ezért pedig büntetést kaptunk. Ha nem lett volna elég a műszaki probléma, akkor az időbüntetés pluszban rárakott arra, hogy még kisebb legyen az esélyünk a kategóriánk bajnoki címének elnyerésére. Jó tanulópénz volt a Mecsek Rally, habár az esti/éjszakai gyorsok igencsak életveszélyesek voltak. A vasárnapi örömautózás pedig olyan jól sikerült, hogy mi nyertük meg a Power Stage-t – és ez volt a hétvége fénypontja.
Ennek ellenére jól éreztük magunkat az autóban, remek lehetőséget nyújtott a futam arra, hogy kipróbáljuk a technikát, Attila pedig összeismerkedjen az új, szekvenciális váltóval. Ezeket a tapasztalatokat kamatoztatnunk kell majd a 2016-os szezonra, de addig is még egy Szilveszter Rallys bohóckodás be van még iktatva a programunkba…

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek