2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Sport » Sikeres tesztverseny a Hondával
52231

Sikeres tesztverseny a Hondával

Az  FRT.HU Kupán vett részt Gutai Marcell a csapatával a Juhász Racing-gel. Marcit kérdezem a verseny után.

Gutai Marcell – Skroby
Honda Civic Type-R
FRT.HU Kupa – 2020.03.14.
Juhász Média Kft.

Két edzőkör, valamint négy mért futam várt rád és Skroby navigátorodra. Mielőtt a versenyről kérdeznélek, mesélnél nekem a számodra új versenyautóról?
– Ahogy mondtad, ez az évjárat a Honda Civic Type-R-ből számomra teljesen új. Hatalmas pozitívum volt, hogy méretileg és az autón belüli pozícióm is kis híján megegyezik az annyira szeretett régi F Astrámhoz. Az új autó, egy EP3-as generációs Honda Civic Type-R N3-as specifikációban, ami lényegében a versenyváltón kívül nem sok mozgásteret ad a változtatásokra, de ezzel növekszik is a megbízhatóság. Az új autónk teljesítményére nincsen panaszom, 220 lóerő egy 2000 köbcentis szívómotorból.

Idén a Mitropa Rally volt kitűzve számodra, de sajnálatos módon, a jelenlegi helyzetben ez még várat magára. Maradt az FRT.HU Kupa, mint felkészülésre alkalmas verseny. Miként sikerült megismerkedni a Hondával?
– A márciusi FRT-n akkor is mentünk volna, ha megtartják az Eger ralit, hiszen azon a versenyen is indulni készültünk. Épp nagy fejvakarás közepén voltam, hogyan tudnám a ZH-mat és az Eger rali tesztjét összehangolni, de sajnos ezen már nem kell töprengenem. A szezon megkezdése előtt kilenc futamot céloztunk meg csapatfőnökömmel, ahol számomra a Mitropa Light Trophy-n lett volna a hangsúly. Épp ezért esett erre az autóra a választásunk, hiszen a Light Trophy-ban csak RC4-es autók mehetnek, kivéve az R2-esek. Egyelőre még nem tudjuk, hogyan lesz tovább, hiszen még maga az FIA, vagy az MNASZ sem tudja, mikor melyik versenynek mekkora a kockázata ilyen körülmények között. Remélhetőleg minél hamarabb és annál több versenyen tudunk idén részt venni.

Korábban versenyeztél már Rallye2-ben Kia Picantoval, Rallye3-ban Suzuki Swift-tel, Opel Astra OPC-vel, sőt turbós Opel Astra F-el is. Mesélnél róluk, melyik miért tetszett?
– Főleg a tavalyi évben versenyeztem nagyon sok autóval. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindegyiknek meg volt a maga varázsa. Az első raliversenyeimet a Suzukival teljesítettem, aminek a lassúsága sokat segített. Soha nem volt olyan érzésem abban az autóban, hogy innen nincs visszaút, hiszen a kezes futóműve és az alacsony végsebessége elültette bennem a raliversenyzés alapjait. Az igazi bónusz az volt az egészben, hogy ezeket a tapasztalataimat egy igazi legendával, Szántó Szabival oszthattam meg. A Suzuki után a Rallye2-es Kia Picanto Kupában kaptam lehetőséget az utolsó két versenyen. Habár jól sikerült a bemutatkozásom, egy kategória második hellyel, nyilván jobbat akartam, ami sajnos a korai kiesésemet eredményezte az eső áztatta pécsi pályákon. A negatív hangulatú befejezés ellenére is szerettem a kupasorozatban menni. A versenyt nagyon profi szintű munka előzte meg, mind a versenyzőtársaim és a szerelők, felkészítők részéről. A pécsi esést egy kis szünet követte, majd a Szilveszter ralin köthettük be magunkat újra versenyautóba navigátorommal Skroby-val. Ott a Fa-Ze Rally Team Opel Astra OPC-jét vezethettem. Sajnos, azt az autót nem vezettem eleget ahhoz, hogy érdemleges véleményt mondhassak róla. Úgyhogy ugorjunk is a múltba, ahol az első FRT-s versenyeim után egy teljes szezonos programot sikerült összeraknunk a családi kasszából. Apa, anya és gyerekek együtt utaztak minden hónapban Kiskunlacházára, hogy minél jobb eredményt érhessenek el. Ezt egy évre rá egy kategória győzelemmel sikerült is megünnepelnünk a H/8-as kategóriában, ahol többek között Vincze Marcit kellett legyőznünk.

A márciusi FRT-re teszt jelleggel neveztünk, így az eredmény másodlagos volt a tapasztalatgyűjtéshez képest. Szembesülhettünk azokkal a gyermekbetegségekkel az autón, amelyek soha nem jöttek volna elő állóhelyzetben. Örülök, hogy még tudtam egy jóízűt autózni, mielőtt a versenyeket eltörlik, vagy elhalasztják a járványügyi helyzet miatt.

Köszönöm a támogatóinknak és a Juhász Racingnek a lehetőséget és minden családtagomnak és barátomnak a biztatást!

Köszönjük Partnereink segítségét!

– Hajósi Miklós –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!