2022. 08. 19. péntek

Huba
1 EUR 405 HUF
1 GBP 480 HUF

Ez jó nagyot puffant!

Solid Racing Team – 49. Léta-Ker Mecsek Rally, 2015. október 16-18.
Merencsics Árpád – Kulcsár Dániel, Suzuki Swift GTi


Az eredményes Rally Legend után egy héttel már újra versenypályán láthattuk Merencsics Árpádot. A nagyatádi pilóta ez úttal a 49. Léta-Ker Mecsek Rallyn állt rajthoz a Suzuki Swift GTi-vel, aminek anyósüléséről ismét Szemmelroth Anetta diktálta az itinert. Anettának kapóra is jött ez a hétvége, hiszen San Marinoban egy esést követően attól tartott, hogy benne maradt egyfajta félelem, görcsösség – most viszont bebizonyosodott, hogy gond nélkül vissza tudott rázódni a versenyzés ütemébe. Habár a páros az első nap technikai problémával küzdött, mégis tudtak historic mezőnyben abszolút 2. időt autózni. Merencsicsék végül a H1 kategória 6. pozíciójában végeztek.

Merencsics Árpád: Nagyon változatos hétvégénk volt a Mecsekben. A futamot úgy kezdtük szombaton, hogy a 2. gyorsaságin, Orfűn kiszakadt a Suzuki jobb első futóműve, így hamar ki kellett állnunk a versenyből. A historicos szabályok értelmében azonban az út mentén is lehetett szervizelni, így gyorsan ki tudtuk hozni a kocsit a szakaszról. A hibát még aznap délután orvosolni tudtuk, így másnap, szuperrally keretein belül folytathattuk a menetelést.
A vasárnapi három szakasznak azzal az elvvel vágtunk neki, hogy ahogy esik, majd úgy puffan. Hát ez nagyon jól puffant! Autóztunk egyszer-egyszer abszolút 4., 3., illetve 2. időt is, amivel nagyon meg voltam elégedve. Kíváncsi vagyok, mi sülhetett volna ki ebből, ha az első nap is teljesíteni tudjuk a kijelölt gyorsokat. Azt azonban tudom, hogy a rallyban nem beszélhetünk feltételes módról, ilyen a technikai sport, nekünk most ezt dobta a gép. Még mindig jobb, hogy az elején, Orfűn estünk ki, mintha ugyanez megtörtént volna velünk fent a Mecsekben – akkor ugyanis lehet, hogy nem a céldobogón kellett volna összegeznem a hétvége eseményeit, hanem a kórházban. De így tisztességgel megküzdöttünk a vizes, saras pályákkal, valamint a farönkökkel, és egy igazán jóízűt autóztunk a szezonzáró futamon.
Ez sajnos nem a mi évünk volt. Mégis rengeteg élménnyel és szép pillanattal gazdagodtam a 2015-ös bajnokság alatt. Bízom benne, hogy a Suzukinak kijött most az összes betegsége, és jövőre úgy tudunk már rajthoz állni vele, hogy nem kell törnünk a fejünket a problémáin. Addig is azonban lesz még munka bőven a kocsival, és sok mindent átgondolunk majd a következő szezont illetően.

Szemmelroth Anetta: Az az igazság, hogy kapóra jött nekem a hétvégi Mecsek Rally. San Marinoban ugyanis elég nagyon estünk a pilótámmal, egy megduzzadt patakban landoltunk több pörgés után, ahol az én oldalamon ömlött befelé a víz a kocsiba. Félelmetes volt, megijedtem, de azt tartja a mondás, hogy ezután olyan gyorsan vissza kell ülni a versenyautóba, amilyen hamar csak lehet. A Rally Legend után egy héttel pedig már a pécsi futam volt a programban, amit Árpival jóval korábban meg is beszéltünk, hogy együtt teljesítjük.
Kíváncsi voltam, hagyott-e, és ha igen, milyen nyomokat a san marinoi esés. Szerencsére ugyanúgy fel tudtam venni a ritmust, ahogy korábban is, Árpival tökéletes volt a közös munka, nagyon jól éreztük magunkat. Én sikeresnek könyvelem el a mecseki hétvégénket – annak ellenére is, hogy számunkra az éles versenyzés elég korán véget ért. Nagyon szerettem volna végig érni, de beláttam, hogy a pilótámnak igaza van: inkább ott essünk ki, mint hogy még egyet essünk, illetve minek menjünk életre-halálra, ha tétje nincs a versenyzésünknek? A cél csak az volt, hogy egy jóízűt autózzunk, méltóképp zárjuk le az idei szezont – ez pedig végül sikerült is.
Ez úton is szeretném megköszönni a versenyzőtársamnak és a szervizcsapatnak, hogy ilyen jó hangulatot teremtettek illetve, hogy egész hétvége alatt vigyáztak rám, gondoskodtak rólam, rólunk! Régen éreztem ilyen jól magam egy versenyhétvégén! Árpinak pedig nagyon hálás vagyok azért, hogy lehetőséget kaptam tőle a versenyzésre, számomra egy kellemes csalódás volt a vele való együttműködésünk. Bízom benne, hogy ő is meg volt elégedve az idei munkámmal, és akkor talán majd beszélhetünk arról is, hogy lesz-e folytatása ennek a kooperációnak.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

A második hazai pályán
A hétvégén a Gender Racing Team számára a több szempontból is második hazai pályának számító Slovakiaringen áll rajthoz az FIA CEZ Zone Trophy talán l…

További cikkek

A második hazai pályán
A hétvégén a Gender Racing Team számára a több szempontból is második hazai pályának számító Slovakiaringen áll rajthoz az FIA CEZ Zone Trophy talán l…