2024. 07. 16. kedd

Valter
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

Ez azért már nem poén!

DYNAMIC RALLY TEAM – 21. Steelvent Miskolc Rallye, 2015. április 24-25.
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe

Tíz perces hátrányból vágott neki a 21. Steelvent Miskolc Rallye küzdelmeinek Lángi Attila és Veres Gábor. A Dynamic Rally Team duója ennek ellenére hősiesen küzdött, kitűnő részeredményeket produkálva végül a P14-es kategória 3. pozíciójába kormányozta be a BMW Z4 M Coupe-t. Lángiék örömét egyedül csak az inkorrektül viselkedő nézők rontották el, akik azzal szórakoztatták magukat, hogy sódert szórtak az útra, és máshova helyezték a belsőív gumikat. Ezzel pedig az indulók testi épségét is kockára tették…

Lángi Attila: Mondhatni, felkészületlenül mentünk el pénteken, a miskolci salakpályán lévő prológra. A szervizbuszt ugyanis a szervizben hagytuk, lábon mentünk át a stadionba, semmilyen felszerelés nem volt nálunk arra az esetre, ha esetleg valami baj történne. Viszont ez a szituáció elég hamar bekövetkezett: a második kör felénél járhattunk, amikor kiszakadt a bal első kerekünk. A csapatunknak ez úttal is köszönjük, hogy a tervezett programjukkal ellentétben már a prológot követően maximális erőbedobással a rendelkezésünkre álltak! A fiúk orvosolták a hibát, ám mivel kikéstünk az időellenőrzőből, ezért 10 perces hátrányból vágtunk neki az éles küzdelmeknek szombaton.
A futam előtti teszt alkalmával nagyon sokat állítgattunk a Z4 beállításain, és azt terveztük, hogy elsősorban ezeket fogjuk kipróbálni versenykörülmények között. Úgy láttuk, hogy jól eltaláltuk a hangolást, hiszen 12 gyorsaságiból hatot mi nyertünk meg a kategóriánk értékelésében – igaz, ez sokat nem számított a végeredmény tekintetében a pénteki időbüntetésünk miatt. Ráadásul menet közben újra előjött a szokásos „kis” műszaki problémánk a 7. szakaszon: a váltó beragadt a 2. sebességi fokozatba, így jócskán vesztett erejéből a kocsink. Etapon azonban ki tudtuk venni sebességből, és ott folytattuk a versenyzést, ahol előtte abbahagytuk… De a lényeg, hogy végre megerősítést kaptunk arra, hogy tényleg lehet ezzel a BMW-vel is gyorsan menni és, hogy nagyon is sok értelme van a tréningeknek, amire a jövőben muszáj lesz több időt is szentelnünk. Tőzsér Áronnak pedig ezúttal is köszönjük a tanácsait!
A kijelölt szakaszok igazán izgalmas és élvezhető rallypályák voltak – ezekkel nem is, inkább az út mentén lévő, érdekes felfogásmódot képviselő nézőkkel volt a gond… Természetesen tisztelet a kivételnek! Nem is szeretek ilyenről beszélni, hiszen én az eredmény helyett is a legtöbb inkább azt tartalom szem előtt, hogy a közönséget szórakoztassam, nekik szerezzek örömet, hiszen miattuk vagyunk, de ez a mostani helyzet kritikán aluli volt! Nem áll össze nekem az, hogy hogyan élvezheti azt valaki, hogy minél több törött autót látni a közelében. Sőt, van olyan népség, aki annak érdekében mindent meg is tesz, hogy a versenyzők minél nagyobbat essenek! A sóderszórással már kezdünk „megbarátkozni”, de arra senki nem számít azért, hogy a belsőív gumikat más helyre helyezik, ráadásul pont a legideálisabb ívekre, hogy véletlenül se lehessen jól bevenni az adott kanyart. Így pedig vagy a gumit viszed el, és az tesz kárt benned, vagy rosszul reagálod le a dolgot, és akkor még nagyobbat bukhatsz. Mi is kerültünk ilyen helyzetbe, de szerencsére – ebben a helyzetben mondhatom ezt – olyan lassú reagálású vagyok, hogy én szívbaj nélkül átmentem rajta. 😉 Ez viszont egyáltalán nem poén! Biztos vagyok benne, hogy több versenyzőtársunk is azért kötött ki végül az árokban, és azért lett totálkáros a kocsija, mert a nézők ezt megoldották nekik…
Mindezt leszámítva jó hangulatú versenyhétvégénk volt, s remélem, hogy legközelebb már ilyen tényezők sem fogják megkeseríteni a szánk ízét.

Veres Gábor: Rövid és nehéz versenyünk volt Miskolcon. Igaz, teljesítettük mind a tizenkettő gyorsasági szakaszt, ám mindössze 1 kilométerig voltunk versenyben a többiekkel, a prológon kiszakadt bal első kerék ugyanis megpecsételte a sorsunkat. Ennek ellenére próbáltuk felvenni a ritmust a mezőnnyel, s habár a helyezésünkön nem nagyon látszott, úgy érzem, jól teljesítettünk a viadalon. Ez legfőképpen annak tudható be, hogy a miskolci derbi előtt volt lehetőségünk tesztelni, jó beállításokat találtunk a BMW Z4-nek, és a pályákat is alaposan feldolgoztuk. Nem csak az időeredményeink bizonyítják, hogy jól mentünk, de a versenyen készült képek is: alig van olyan fotó, ahol az autó egyenesben lenne, így biztos vagyok benne, hogy nagy örömet okoztunk a nézőknek.
A verseny előtt azt mondtam, hogy esélyesnek tartom magunkat a kategória dobogójára – így a leintés után már azt is meg merem kockáztatni, hogy ha nem lett volna a büntetésünk, akkor az első két pozíció valamelyikét is elhódíthattuk volna. Persze ez mind csak feltételes mód, az is érdekes kérdést vethetne fel, hogy Rafi vajon mennyivel nyomta volna jobban a gázt, ha mi is benne vagyunk még az éles küzdelmekben. Mindez azonban bizakodásra ad okot a jövőre nézve, így érdeklődéssel és bizonyítási vággyal telve várjuk a soron következő bajnoki fordulót.  

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Mecsekről a Fehérvár ralira
Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal. Ákos, túl vagytok az 57. Mecsek Ralin. Ott voltatok elsők, és hatodikak is összesítésben a P12 …

További cikkek