2024. 07. 20. szombat

Illés
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Egy másodperc döntött Hideg javára

HIDEG RALLY TEAM – 5. Kumrovec Rally, 2016. március 4-5.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX


Amilyen jól indult Romániában, olyan jól folytatódott Hideg Krisztiánék szereplése Horvátországban is. A kaposvári pilóta és segítője, Kerék István elsősorban tesztjelleggel állt rajthoz a múlt hétvégi Kumrovec Rallyn, de tehetségüket most is bizonyították. Az abszolút első helyre kormányozták be a Mitsubishi Lancer Evo IX-est, s így vezetik is a horvát bajnoki értékelést.

Hideg Krisztián: A rövidsége ellenére nagyon nehéz versenyünk volt Kumrovecben. Az elején mi bakiztunk, hiszen a pályafelírás során egy körrel kevesebbet jegyeztünk fel az itinerünkbe, így korábban jöttünk le a pályáról – el is vesztettük a prológ első helyéért járó wellness hétvégét. Szombat reggel úgy döntöttünk, slick gumikkal megyünk ki az első gyorsaságira, de ez nem bizonyult jó ötletnek. Sártenger fogadott minket a rajt után, ahová nem volt megfelelő a gumitaktikánk, és jó nagy hátrányba is kerültünk a többiekhez képest. A 4. pozícióból kellett feltornáznunk magunkat, ezért teljesen áthangoltuk a technikát az első kör után, és intermediára cseréltük az abroncsokat.
Ezután sikerült is megnyernünk a másik három szakaszt, s végül 1 másodperc döntött a mi javunkra Kovács Antiékkal szemben, hogy mi végezhettünk az abszolút első helyen. Ehhez viszont az is hozzájárult, hogy Antiék az utolsó gyors utolsó 300 méterében defektet kaptak… Hozzá kell tennem, hogy ugyanott mi is pórul jártunk, mi túl szűken vettünk egy kanyart, aminek következtében a felni meghajlott, és a bölcső is megsérült. Szerencsére mi megúsztuk defekt nélkül, de a Rebenland Rallye előtt ismét alkotóelemeire kell majd bontanunk a Mitsubishit, és bölcsőt kell cserélnünk benne, hogy biztonságosan és esélyesként állhassunk rajthoz Ausztriában.
Összességében nagyon jó hangulatú versenyünk volt, mindennel meg voltunk elégedve. A cél teljesítettük, hiszen egy tanulságos és egyben sikeres tesztünk volt, aminek köszönhetően most vezetjük a horvát bajnokságot. Kíváncsian várom, ezek után mit tartogat majd számunkra a Rebenland Rallye…

Kerék István: Csütörtök délután utaztunk le Horvátországba, ahol péntek reggel az átvételekkel, majd a pályabejárással meg is kezdődött a program. Igen színvonalas rendezvény volt, 7 országból jöttek a résztvevők, köztük jó pár erős Mitsubishivel, és két R5-össel.

Egy nagyon lassú, ám annál technikásabb pálya volt a kumroveci, alig volt alkalom arra, hogy felkapcsoljunk 5-ös sebességi fokozatba. A csúcssebességünk 145 km/h körül lehetett, az is csak a célegyenes végén. Az időjárás sem kedvezett nekünk igazán, a sárral jócskán meggyűlt a dolgunk, akárcsak több versenytársunknak. Hiába lett jó idő napközben, a pálya nem tudott felszáradni, annyira vizes, saras volt. Szoros küzdelmek alakultak így ki, de végül sikerült felküzdenünk magunkat a dobogó legfelső fokára. A szereplésünkkel és az eredményünkkel tehát abszolút meg vagyok elégedve különösen, ha azt is figyelembe vesszük, hogy mi először álltunk rajthoz itt, míg a többieknek már volt alkalmuk autózni ezen a környéken.
Jó tanulópénz volt ez a futam, bízom benne, hogy hasonló jó formát tudunk majd nyújtani az éles küzdelmek során is, hiszen három bajnokságban kell majd helyt állnunk: a CEZ és a horvát bajnokságban, valamint a Mitropa Kupában.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Fejtörő az öt karika jegyében
A korábbi nyári olimpiákhoz hasonlóan idén immár harmadszor invitálja olimpiai játékra a sportkedvelőket a II. Rákóczi Ferenc Könyvtár. A kérdések a p…

További cikkek