2024. 06. 13. csütörtök

Antal, Anett
1 EUR 395 HUF
1 GBP 469 HUF

Dobogós helyezések Opatijából

HIDEG RALLY TEAM – 26. Rally Opatija 2017, 2017. május 5-6.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

Győzni mentek, s ez félig sikerült is. Hideg Krisztián és Kerék István megnyerte a Mitropa Kupa értékelését a 26. Opatija Rallyen, a horvát bajnokságban azonban „csak” 3.-ként intették le őket. A Mitsubishis alakulat egyik szeme nevet, a másik viszont sír, hiszen itt lett volna a lehetőség, hogy átvegyük szomszédjainknál is vezetést a pontversenyben. Hidegék azonban nem keseredtek el, már most azon törik a fejüket, milyen fejlesztést eszközöljenek a kocsin, hogy a május végi Velenje Rallyen már senki se tudja megelőzni őket.

Hideg Krisztián: Vegyesek az érzelmeink a hétvégi futammal kapcsolatban. Egyrészről boldogok vagyunk, mert célba értünk és megnyertük a Mitropa Kupa értékelését, ugyanakkor a horvát abszolútban végezhettünk volna akár előrébb is a 3. pozíciónál. Végig versenyben voltunk a futamgyőztes Prodannal, illetve a második Sebalj-jal is, de az utolsó körre nem jól választottunk meg a gumitaktikánkat. Szombat estére gyűltek a felhők az égen, és mi amellett döntöttünk, hogy vizes abroncsokkal teljesítjük a futam hátrelévő részét. Persze az eső nem esett le… A helyzet pedig a száraz gumikat használó helyieknek kedvezett.
Az utolsó kör első gyorsán így már elszánt a támadási esélyünk, utána pedig már inkább arra koncentráltunk, hogy végig guruljunk, rendben beérjünk a célba. Úgy érzem, nem volt elég erős a Mitsubishi motorja, habár a mérnökünk szerint nem volt semmi probléma vele. Mindenesetre a következő fordulóra azon leszünk, hogy már egy továbbfejlesztett kocsival állhassunk rajthoz.
Összességében egy nagyon színvonalas rendezvény volt, remek, élvezetes, de egyben nagyon nehéz – számunkra új – szakaszokkal. Igazi, VB-szintű kiszolgálásban volt részünk – nem csak a verseny lebonyolítását, de a vendéglátást illetően is. Úgy gondolom, jó irányba haladnak ahhoz, hogy jövőre az Opatija Rallye is helyet kapjon a világbajnokság naptárában. Én nagyon szurkolok ezért!
Azért az eredményünk miatt persze így sem vagyunk elkeseredve, hiszen vezetjük a Mitropa Kupát, és megerősítettük dobogós helyezésünket a horvát bajnokiban is. Külön öröm még, hogy csapattársunk, Várkonyi Szabolcs is célba ért a tavalyi Mitsubishinkkel, méghozzá a Mitropa értékelésében mögöttünk, a 2. helyen, a horvát abszolútban pedig az 5. pozícióban. Ez úton is gratulálunk neki!

Kerék István: Nem vagyok elégedetlen, hiszen mikor a futam előtt ránéztem a nevezési listára, amin több R5-ös szerepelt, elfogadtam volna egy abszolút 5-6. helyet is. Ehhez képest a dobogó 3. fokára felállni a horvát értékelésben nem is olyan rossz – bár igaz, hogy Prodan és Sebalj személyében pont olyanok végeztek előttünk, akiknek nem kellett volna. Tizenegyből mindössze egy gyorsot tudtunk nyerni, de sose autóztunk rosszabbat a 2-3. időnél. Több R5-öst is sikerült magunk mögé utasítanunk, ami nem kis teljesítmény. Mindezt úgy, hogy a pályák 90%-a teljesen új volt számunkra – szemben a többiekkel, akiknek egyáltalán nem voltak ismeretlenek –, valamint az eredeti tréningautónk is elromlott a futam előtt.
Ezt leszámítva a technika ördöge nem kísért bennünket a futamon, inkább nekünk volt egy rossz döntésünk a gumikat illetően, ami később megpecsételte a sorsunkat. Ebből is tanultunk, a soron következő, május végi Velenje Rallyera pedig úgy készülünk majd fel, hogy az itt szerzett tapasztalatokat is figyelembe vesszük.
A fotókat Makai Gergely készítette.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Lemaradt a felszállásról
Lemaradt a londoni gépről egy román utas, akit az M4-es autóúton ellenőriztek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának járőrei. …