2024. 07. 13. szombat

Jenő
1 EUR 392 HUF
1 GBP 466 HUF

Boldogság a célban

Népes mezőnyben karcmentesen hozta be a Škoda Fabia R2-t az apa-fia ralipáros a túlélő túrává alakult Mecsek ralin.

Szivák Zoltán – Szivák Ádám
Škoda Fabia R2
Squadra Corse Alfa Romeo Ungheria
56. Mecsek Rally – 2023.06.22-24.
Zoltánnal a bal1-el beszélgetek.

14 RC4 kategóriás autó indult a versenyen, ha jól láttam rajtatok boldogan álltatok fel a szombat délutáni céldobogóra.
– Jól láttad, nagyon boldogok voltunk! Nagy falatnak ígérkezett
a Mecsek Rally, és úgy álltunk hozzá, hogy végig kell mennünk
mert akkor ez egy jó nagy tapasztalat szerző verseny lesz, mert
a Rally Hungaryt nem számolva ez a leghosszabb verseny, és a
legjobb pályákon zajlik. Ádámnak ez volt a harmadik
elsőosztályos navigálása, szoknia kell még a tempót a
mindenhonnan özönlő információkat, és közben a jobb1-ből
irányítani a sofőrt…/apát/. Ez azért is volt nagy kihívás neki mert
tavaly a Zemplénben már együtt indultunk, sajnos az első
gyorsasági 3.-ik kilométerénél nagyon összetörtük a
Skodát…/nem navigátor hiba volt/ és meg kellett neki mutatni
milyen az, amikor célba érünk 2 fárasztó versenynap után. Még
itt szeretném elmondani, hogy Ádámot 6 napos korában egy
„A”-s Trabanttal vittem haza a kórházból a bukócsövek között,
és már akkor megígértem neki, hogy előbb utóbb együtt fogunk
versenyezni, és az lesz az igazi csúcs élvezet! Na ez teljesedik
most ki.
 Az első versenynapra sajna a vihar miatt csak három gyors adatott meg neked és a fiadnak. Mely gyors és miért
tetszett nektek?
– Hosszan hezitáltunk a szervizparkban, hogy milyen gumival
vágjunk neki az első szekciónak, az utolsó pillanatig bakon állt
a Skoda aztán a legkeményebb guminál maradtunk, elől hátul.
A Kemping – Árpádtető a kedvenc, de a szűk része
Alsómocsoládnak is tettszett. Sajnos csak kettő gyorsaságit
tudtunk menni, mert a harmadik gyorson már beöltözve a
rajtban ültünk, ment a visszaszámlálás, és amikor 20
másodperc volt hátra a rajtig akkor intett a sportbíró, hogy
elmarad a rajt. Szerinted mit éreztünk? Etap lett, és a
szervizparkban tudtuk meg hogy elmarad az aznapi többi gyors
is mert jön a brutál vihar. Pedig nagyon készültünk az éjszakai
gyorsokra, R5-ös lámpasorunk van. Sajnos máskor tapasztaljuk
meg milyen…
 
Szombatra hat gyorsot mért rátok a rendező. Az előző esti vihar átírta az itinereteket?
– Szombat reggel is sokat gondolkodtunk a gumikon. Jöttek a
képek, információk a gyorsasági szakaszokról. Szerencsére
jóval 10 óra után rajtoltunk a szervizparkból, nem tettük fel a
vizes gumikat. Talán az Árpádtetői gyors eleje volt egy kicsit
vizes, utána egész nap száraz aszfalton közlekedtünk, úgyhogy
nem kellett esőterves itinert használni.
 
Voltak-e kalandjaitok két nap alatt?
– Olyan említésre való megcsúszás, megforgás nem volt,
minden beíróba időre érkeztünk, lassító rombolás nem volt. A
legnagyobb élmény az adrenalin volt, amikor 5. tiltáson
mentünk egyszer kétszer abaliget felé a lefelében.
 

Összességében 214 raliautó állt rajthoz ezen a hétvégén. Sikeresen célba értetek. Mekkora boldogság van most a
csapatodban?
– Mindenki nagyon örült, feleségem, és Ádám családja is otthon
a számítógép előtt nagyon megkönnyebbült mikor az utolsó
gyorsaságin is kiírták az időnket, és Bögös Sanyival vidáman
beszélgettünk. Sok munkát nem adtunk a szerviznek sem, csak
a kötelező rutin volt… bírták, csinálták. Megegyeztünk, hogy a
következő versenyre csinálunk újra design-t, a kocsira mert így
nagyon puritán a sok színes raliautó között.
 
Legközelebb hol és milyen autóval álltok rajthoz?
– Most a Skodát pihentetjük egy kicsit, mert jön egy két
historicos futam, és azon szeretnék menni Merényi Tibivel, és a
Minivel. Azzal a kocsival nagyon sokat kell foglalkozni, mindig
van valami apró hibája, ami hátráltat a célba érésben, de én
nagyon kitartó vagyok, minden verseny előtt kiveszem a motort,
és próbálok előrébb jutni a megoldásban. Most ott tartok vele,
hogy mechanikus hibája nincsen, elektromos se /talán/ csak
egy picit mindig valahonnan folyik az olaj. Ha ezen sikerülne
felülkerekedni akkor lenne eseménytelen a verseny műszakilag,
mint a Skodával.

Együttműködő partnereink: Fő támaszunk a Szivák Autó Kft, a család vállalkozása, mely megbízhatóan támogatja a
versenyzésünket. A feleségek gyerekek unokák után, a Kft. dolgozóinak kell nagy nagy köszönetet mondani, mert hősiesen
dolgoztak így csökkentett létszámmal, és nem volt fennakadás ott sem.
Gyarmati Laci lakatosmunkája nélkülözhetetlen ebben a sportban, és Robi barátunk a fényező kabinban is sokszor
„csodát művel”.
Versenyeken a szervízben Horváth Gabi és fia Levente vár izgatottan, hogy mikor érkezünk már. Leventének innen is
gratulálunk a sikeres érettségihez, amit a verseny előtti héten nagyon szép eredménnyel teljesített. Ezért megígértem neki
Lacházán viszem egyet a Skodával. Cseh Vili egyik szervízesét is elcsábítottuk, Kis Robi /Kabos/ na ő egy igazi partiarc, ő oldotta meg a külső tankolózónás akcióinkat. Minden helyzetre van egy története, amin jókat lehet nevetni.

Fotó: Hajóka SportFotó
– Hajósi Miklós –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Mecsekről a Fehérvár ralira
Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal. Ákos, túl vagytok az 57. Mecsek Ralin. Ott voltatok elsők, és hatodikak is összesítésben a P12 …

További cikkek

...címmel Kiss Gabriella népi iparművésznek nyílik kiállítása 2024. július 15-én, hétfőn 16 órától a József Attila Könyvtárban (Miskolc, Szentpéteri k…
Anziksz Finnországból
Most, hogy itt ülök 36 C fokban, az elsötétített szobában, még nagyobb örömmel, s kissé visszavágyakozva gondolok arra a két hétre, amit Finnországban…