2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • A záró szezonban is nyerni akart a miskolci gokartépítő csapat

A záró szezonban is nyerni akart a miskolci gokartépítő csapat

Ismét taroltak, övék az abszolút győzelem

Lezárult az önjáró gokartok 3 éves diadala

Kiélezett küzdelemmel zárult a három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! verseny, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata csúcstechnológiás alkatrészek és innovatív technológiák felhasználásával intelligens gokartokat épített. A feladat bonyolult volt: a hazai műszaki felsőoktatás legtehetségesebb diákjai a Boschtól kapott vadonatúj gokartokat szerelték fel a jövő technikáival, szenzorokkal, kamerákkal és radarokkal. A fiatalok önjáró, azaz önmagukat vezetni képes járműveket alkottak, ráadásul fúrógépből kellett önindítót, fűnyíróból pedig hibridhajtást készíteniük. A beépített alkatrészek és hétköznapi szerszámok mind a Bosch fejlesztései, amelyeket a csapatok kreatívan használtak fel. Nem kis nyereményekért folyt a küzdelem, a junior és senior csapatok esetében is 3-3 díjkategória került meghirdetésre. Komoly és szigorú szakmai zsűri értékelte a masinákat és azokat a műszaki megoldás alapján pontozta. Ez alapján Hatékony gokart, Intelligens gokart és Önjáró gokart kategóriákban díjaztak. Mindhárom kategóriára szabadon lehetett nevezni, így egy csapat akár mindháromban is indulhatott.

A Miskolci Egyetem ME-KART csapata cserélődő flottával ugyan, de az elmúlt 3 év alatt mindig győzelemre vitte a gokartját. 2014-ben az abszolút győztesnek járó babért elnyerő csapat tavaly is a dobogón állt, és a felkészülés alatt most is minden lehetőséget, pillanatot kihasználtak, hogy elképzeléseik, megvalósításaik bombabiztosan működjenek. A miskolci mérnökhallgatók idén sem elégedtek meg a versenyt kiíró óriáscég elvárásaival, maguk számára még magasabb mércét állítottak.

Az autógyártók fejlesztési részlegei az elmúlt években nagy sebességre kapcsoltak az alternatív hajtást illetően, szem előtt tartva a hatékonyságot és a hosszú távú teljesítményt. A hatékony gokart kategóriában olyan gokartot kellett építeni, amelyet hibrid hajtómű hozott mozgásba, valamint fel kellett szerelni a járműveket fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel. Ebben a kategóriában a miskolci különítmény a III. helyezést érte el. Mind a tíz csapat benevezett az intelligens gokart kategóriába, amelyben a miskolciak a II. helyet hozták el. A pontozásba a párhuzamos és merőleges parkolás, otthoni környezetben parkolás, vészfékezés, sávtartás és automatikus távtartás számított bele. Az autonóm közlekedés vízióját keltette életre a harmadik, önjáró gokart kategória, itt nemcsak automatikusan navigálnak el a gokartok a megadott úti célhoz, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjárók. A pontozásba a lámpa- és tábla felismerés, az ultrahang navigáció és a GPS navigáció számított bele. Az I. helyezést, vagyis a királykategóriát is a miskolciak hozták el.
Így aztán az elmúlt 3 év, a végső kihívás abszolút győztes csapata is a Miskolci Egyetem ME-KART gárdája lett. A profizmus és a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje vezette a csapatot a győzelemhez. Horváth Tibor Bosch mentor és Trohák Attila, Szabó Tamás felkészítő tanárok mellett mindenképp érdemes megjegyeznünk a csapat összes tagjának nevét is, mert biztosak vagyunk abban, hogy hallani fogunk még róluk: Bálint Dániel, Bodolai Máté, Forgács Zsófia, Földi Szabolcs, Király Károly, Kiss Dávid, Koba Máté, Kovács Gergely, L. Kiss Márton, Novák Jusztina, Salamon Balázs, Sebők Attila, Sike Zoltán.    

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Mecsekről a Fehérvár ralira
Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal. Ákos, túl vagytok az 57. Mecsek Ralin. Ott voltatok elsők, és hatodikak is összesítésben a P12 …

További cikkek