2021. 12. 6. hétfő

Miklós
1 EUR 364 HUF
1 GBP 428 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • A Renault hazai versenyén veti be az ígéretes fejlesztéseit

A Renault hazai versenyén veti be az ígéretes fejlesztéseit

Miközben a Forma-1-es világbajnokság az idén eddig megfoghatatlan Mercedes dominanciájáról, illetve a Ferrari elkeseredett küzdelméről szól, a gyötrelmes kezdet után a Renault egy nagyobb aerodinamikai fejlesztéssel hazai nagydíján zárkózna fel az élmezőnyre.

A világbajnokság immár a második harmadába lép Franciaországban, amely nemzet jelentős erőkkel képviselteti magát a száguldó cirkuszban. A gallok a Red Bullnál egyre több tapasztalatot begyűjtő honfitárs Pierre Gaslynak és a haasos Romain Grosjeannak is drukkolhatnak, a legnagyobb érdeklődés azonban mégis csak a hazai csapatot, az első Forma-1-es győzelmét éppen negyven esztendeje szerző gyári Renault-t övezi. A csapat, amelytől az egész autósport társadalom nagyon sokat várt már, amikor 2016-ban a Lotusból visszaalakulva, újra saját néven, sárga-fekete színbe öltözve, hatalmas anyagi ráfordítással belekezdett a nagy projektbe. Persze az már akkor nyilvánvaló volt, hogy a franciák költségvetése és emberi erőforrása még így is messze áll a világbajnoki címeket sorra nyerő Mercedes mögött, de a múlt sikerei, illetve a hatékonyságáról jól ismert csapat elkötelezettsége hosszabb távon szép jövőt ígér a Renault számára. Az első három éves periódus máris kipipálva, hisz a csapat teljesítménye meredeken felfelé ívelő tendenciát mutatott, még ha a kezdeti konstruktőri kilencedik helyről nem is volt nehéz előrébb lépni (2017-ben vb. 6., 2018-ban 4. lett a Renault). A rajtrács második feléből azonban még mindig egyszerűbb feladat feljebb kerülni, mint a végső lépéseket megtenni, vagyis beérni az élcsapatokat.
2017-ben nagy húzás volt a francia gyártótól a legprofibb, addig a középmezőnyben megragadt versenyzőt, Nico Hülkenberget leszerződtetni, még ha most már meg is kell tanulniuk a tradicionálisan „egypilótás alakulat” szerepkörből felnőni. Ahogy arról Carlos Sainz is tudna beszélni, ez rögös út, de a tavaly megszerzett negyedik pozíciót követően eljött az ideje, hogy ne csak a csapat struktúrája és kommunikációja rendeződjön végre, de Hülkenberg mellé begyűjtsenek egy sztárpilótát is Daniel Ricciardo személyében. Hatalmas elvárások ide vagy oda, 2019 borzasztó nehezen indult a franciák számára, akiknek azért azt is meg kellett emészteniük, hogy a 2010-2013 között velük világbajnoki címeket szerző Red Bull csapat a turbókorszakban mutatott gyenge formája miatt hosszas cívódás után végül a Hondára cserélte a franciák erőforrását.

Akárhogy is, ahogy a Renault alakulatának, úgy az éppen a „Bikákhoz” szokott Ricciardónak is időre volt szüksége ahhoz, hogy megtalálják a közös hangot a géppel és egymással, még ha ehhez hat futamra is volt szükség. A technikai hibák miatt visszavett teljesítmény nem segítette a versenyzőket a pályán, (az ausztrálok fenegyereke a Monacói GP-t követően mindössze a 13. helyen (!) állt a tabellán), de a legutóbbi kanadai futam végül meghozta az áttörést. A Spanyolországban bevetett új, már feljebb tekert motor egy igazi erőpályán, Kanadában a negyedik rajtpozícióig repítette Ricciardót, a vasárnapi kettős pontszerzésnek hála pedig a Renault egyetlen nagydíj alatt megduplázta az eddig elért pontjainak a számát. A hétvégén hazai versenyére azonban nem csak az elmúlt futam keltette lelkesedéssel, de egy nagy aerodinamikát érintő fejlesztési csomaggal érkezik meg a csapat, amelytől nem titkoltan jelentős javulást várnak. Ha bejön a dolog, a háziverseny keretében máris a szintén francia erőforrást használó McLaren elé is kerülhetnek, bár ehhez azért a wokingiaknak is lesz pár szavuk. Mindenesetre a nagy harc a konstruktőri negyedik helyért egyébként is eme két istálló között várható, miután a Haas-Ferrari teljesen kiszámíthatatlanul teljesít, míg a Force Indiából való átalakulást nyögő Racing Point fejlesztései egyelőre messze nem hozzák a várt eredményeket.

Bár a francia közönség most még biztosan beéri egy erős pontszerzéssel (ki tudja… dobogóval), a Renault hosszútávú célja, még ha nem is kis kihívás, csak a világbajnoki cím lehet. A 2021-től érkező nagy szabályváltozások, köztük a költségvetési plafon bevezetése elviekben nagyobb esélyt jelent a francia gyártónak a felzárkózásra, még ha jelen állás szerint Cyril Abiteboul csapatfőnök nem is tartja megfelelően alacsonynak a 175 millió euróban meghatározott plafont ahhoz, hogy ez a visszafogottabb keret eléggé megnehezítse a Mercedes és a Ferrari dolgát. Persze a vitáknak még közel sincs vége, hisz nyolc csapat érdeke biztosan az, hogy egy szerényebb költségvetés mellett hatékonyságukat és ügyességüket megmutatva, valós versenyt teremtve végre többen is beleszólhassanak a győzelem sorsába. És akkor eldől az is, hogy a hatalmas tradíciókkal bíró Renault a 2005-ös és 2006-as vb cím után újra bajnokká válik-e majd. Mondjuk a volánnál egy francia versenyzővel…

Farkas Lívia

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

Kalandokkal tűzdelt 25. Jubileumi Mikulás Rally után beszélgetek Juhász Csabi raliversenyzővel. Megosztanád a portál olvasókkal, hogy miként is sik…
A 2021-es Gokart Országos Bajnokság, Rotax Max Senior kategóriában első helyezést ért el a 17 éves Juráncsik Balázs. Ezzel az éves eredményével kij…

További cikkek

Hirdetés

Friss hírek

Hirdetés

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum