2024. 04. 26. péntek

Ervin
1 EUR 393 HUF
1 GBP 459 HUF

Trolifejlesztés: felsővezetékes üzemmódban a Baross utcán

Megjelent az ajánlati felhívás a trolibusz-felsővezetékhálózat és áramellátás kivitelezésére a Baross utca–Üllői út–Kálvin tér nyomvonalon. A fejlesztésnek köszönhetően átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon.

 

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) a Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű közlekedésfejlesztési beruházás keretében, Európai Uniós források felhasználásával már 2018-ban beszerzett 10 szóló és 11 csuklós trolibuszt a Solaris–Škoda gyártótól. A trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez ugyanakkor megfelelő felsővezeték-hálózat is szükséges.

 

A járműbeszerzésekhez kapcsolódó munkák újabb mérföldköveként megjelent a „Trolibusz felsővezeték hálózat és áramellátás kivitelezése a Budapest Baross utca–Üllői út–Kálvin tér nyomvonalon” tárgyú építési beruházás ajánlati felhívása.

 

Az M3-as metró középső szakaszának felújítása során a 72M jelzésű trolibusz már 2020 ősze óta – ideiglenes jelleggel – az Orczy tér felől érkezve, a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út útvonalon, önjáró üzemmódban éri el a Kálvin teret, majd halad tovább a Múzeum körúton a Bajcsy Zsilinszky út irányába.

 

A fejlesztés részeként a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek eredményeképp a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.

 

A fejlesztésnek köszönhetően megbízhatóan üzemeltethető, hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon.

 

Sikeres közbeszerzési eljárás esetén a munkák várhatóan 2021 negyedik negyedévében fejeződnek be.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek