2024. 07. 27. szombat

Olga, Liliána
1 EUR 391 HUF
1 GBP 463 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Kék-Hírek
  • »
  • Górcső alatt a szállítók – a TISPOL akció Borsod-Abaúj-Zemplén megyei eredményei

Górcső alatt a szállítók – a TISPOL akció Borsod-Abaúj-Zemplén megyei eredményei

Háromnapos európai összehangolt közlekedésrendészeti akció keretében Borsod-Abaúj-Zemplénben is átfogó ellenőrzés alá vonták a tehergépjárműveket.

A TISPOL Operational Group éves ellenőrzési terve alapján az „European Operation Truck” nemzetközi fokozott közlekedésbiztonsági ellenőrzés 2011. február 17-19. között a közúti forgalomban részt vevő magyar és külföldi tehergépjárművekre egyaránt kiterjedt. Az akció során a rendőrök különösen a napi valamint heti pihenőidők-, továbbá a tehergépjárművek műszaki állapotára vonatkozó előírások betartását ellenőrizték.

Az akcióban a rendőrség együttműködött a Polgárőrség, a B-A-Z. Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség, valamint a Nemzeti Adó és Vámhivatal illetékes munkatársaival.

A végrehajtott akció eredményeként a megyében 315 magyar és 103 külföldi felségjelzésű tehergépjárművet vontak ellenőrzés alá a rendőrök.

 

Az ellenőrzés eredményeként:

– 83 fővel szemben 683.000.- Ft helyszíni bírságot szabtak ki,

– 31 fővel szemben kezdeményeztek szabálysértési eljárást (ebből 3 esetben ittas járművezetés szabálysértése miatt),

– 43 esetben kezdeményeztek közigazgatási eljárást (10 esetben sebességtúllépés, 9 esetben tiltott helyen történő megállás, 3 esetben tilos jelzésen történő áthaladás, 21 esetben biztonsági öv használatának elmulasztása, valamint mobiltelefon vezetés közbeni használata miatt)

– a helyszínen 6 forgalmi engedélyt és 1 vezetői engedélyt vettek el,

– 3 közlekedési baleset helyszínén foganatosítottak intézkedést,

– további intézkedésre 2 főt állítottak elő.

– vezetési és pihenő időkkel/tachográffal kapcsolatos szabályszegés miatt 5 esetben kellett intézkedni.

Információs háttér:

A tehergépkocsik közlekedésének átlagot meghaladó biztonsági kockázata van, hiszen a méretüknél és tömegüknél fogva egyaránt legnagyobbnak számító járművekkel szemben a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek.

A tehergépkocsival történő áruszállítás folyamatos térnyerése Magyarországon is megfigyelhető. A tavalyi év első három negyedévében az árutömeg 72 %-át közúton, 16 %-át vasúton, és 12 %-át egyéb (vízi, légi, csővezetékes) módon szállították.

A KSH adatai szerint hazánkban 2009. december 31-én 3,6 millió közúti gépjármű volt forgalomban, ebből csaknem 420 ezer db tehergépjármű.

A nemzetközi közúti fuvarozást végző járművek személyzetének munkájáról szóló Európai Megállapodást (AETR) hazánkban a 2001. évi IX. törvénnyel hirdették ki. Az AETR részletesen meghatározza közúti forgalomban résztvevő tehergépjárművek vezetőinek engedélyezett vezetési idejét, továbbá a részükre kötelezően biztosítandó pihenőidőt.

B-A-Z. MRFK Kommunikációs Iroda

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Ott segítünk, ahol tudunk…
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei nem először, és valószínűleg nem is utoljára jeleskedtek közúti balesetnél. Eg…
Állatkínzás Kerekhegyen
Négy kutyát tartott az éhhalál közelében egy miskolci nő. Állatkínzás miatt folytatott eljárást a Miskolci Rendőrkapitányság egy 40 éves helyi nőve…

További cikkek

Best of Program
2024.augusztus 8–31., Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay terem, Aula (1062 Budapest, Andrássy út 69–71.)   augusztus 8. csütörtök, 19…