2024. 06. 16. vasárnap

Jusztin
1 EUR 398 HUF
1 GBP 473 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Telefonon történő ügyintézés az állami adóhatóságnál, tudnivalók az Ügyintézői Contact Center szolgáltatásról

Telefonon történő ügyintézés az állami adóhatóságnál, tudnivalók az Ügyintézői Contact Center szolgáltatásról

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) stratégiai célkitűzései között szerepel az adókötelezettségek teljesítését támogató, az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosító szolgáltatások bevezetése. Ennek szellemében az állami adóhatóság az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC). Használatához az adóazonosító jel mellett ügyfélazonosító számra van szükség, melyet a NAV honlapjáról letölthető 12UK30-as nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával lehet igényelni.

Az ÜCC szolgáltatás keretében, többek között:
•    egyedi bevallási adatokkal (pl. hibás bevallások javítására és elmulasztott bevallások pótlására felhívó levelek egyeztetése, személyi jövedelemadó bevallás alapján visszatérítendő adó teljesítése),
•    adózói törzsadatokkal (pl. közösségi adószám igénylése, értékhatár túllépésére vonatkozó bejelentés),
•    folyószámla kivonattal (pl. adónemek közötti átvezetés kezdeményezése, csekkigénylés)
kapcsolatos egyedi ügyeket lehet telefonon keresztül intézni, de jövedelemigazolás iránti kérelem is előterjeszthető, illetve bevallási csomag is igényelhető.

Az ÜCC rendszerben nem kizárólag saját ügyek intézhetők, hanem meghatalmazó, megbízó ügyeiben is el lehet járni. A meghatalmazottként történő ügyintézés további feltétele, hogy az eljárni kívánó képviselő rendelkezzen az ügyfélkapu mellett az adóügyek elektronikus intézéséhez szükséges adóhatósági regisztrációval is. Ehhez a 12T180 jelű adatlap kitöltése és adóhatósághoz történő benyújtása szükséges, amely első esetben kizárólag postai úton, illetve személyesen teljesíthető.

A NAV ügyintéző rendszere belföldről helyi tarifával a 06-40/20-21-22 kék számon hívható, de külföldről is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon. A szolgáltatás munkanapokon: hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30-ig vehető igénybe, használatával az adótitok sérelme nélkül, gyorsan intézhetők akár otthonról is az adózással kapcsolatos ügyek.

A telefonos ügyintéző rendszer teljes menüstruktúrája és a rendszerrel kapcsolatos részletes tájékoztató a hivatal honlapjáról letölthető (www.nav.gov.hu).

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

A Nemzeti Választási Bizottság úgy döntött, hogy újraszámolják az érvénytelen szavazólapokat, amiket a vasárnapi önkormányzati választás során adtak l…

További cikkek