2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Halló, jövedelemigazolást kérnék!, avagy új menüpontok az APEH Ügyintézői Contact Centerében
A 2009. évi személyi jövedelemadó bevallások feldolgozásának jelenlegi állapota és tapasztalatai régiónkban

Halló, jövedelemigazolást kérnék!, avagy új menüpontok az APEH Ügyintézői Contact Centerében

Manapság sorban állás nélkül, akár otthonról is, időt és pénzt megtakarítva intézhetjük adóügyeinket. Az állami adóhatóság általános tájékoztatást adó telefonos rendszere, a TCC mellett ugyanis további segítéség egy szintén telefonon elérhető ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer, az ÜCC, mely lehetővé teszi az adózók telefonon történő ügyintézését, egyedi ügyeikben történő tájékoztatását.

 

 

A telefonon intézhető ügyek köre folyamatosan bővül. 2010. április 1-től így az alábbi menüpontok is elérhetővé váltak:

– közösségi adószám igénylése,

– alanyi adómentes értékhatár túllépése esetén történő bejelentés,

– jövedelemigazolás iránti kérelemmel kapcsolatos ügyintézés.

 

Az új – és természetesen a régi – szolgáltatások igénybevételének azonban feltétele, hogy az adózó rendelkezzen egyedi ügyfél azonosító számmal, melyet az adóhatóság honlapján található és letölthető 10UK30-as nyomtatvány benyújtásával kérhet. Ezen 8 jegyű azonosító és a telefonáló adóazonosító jelének megadása után van lehetőség a megfelelő menüpont kiválasztására.

A telefonos ügyintézést hétfőtől csütörtökig munkanapokon 08.30-től 16.00 óráig, a pénteki munkarend szerinti napokon pedig 08.30 és 13.30 között lehet igénybe venni. A hívószám: 06 40/20-21-22, mely helyi tarifával hívható az ország egész területéről. A rendszer külföldről is elérhető a +36 1/441 96 00 számon, ilyenkor azonban a beszélgetés teljes díját meg kell térítenie a hívó félnek.

 

Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal

Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek