2024. 05. 15. szerda

Zsófia, Szonja
1 EUR 386 HUF
1 GBP 449 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Elfogadta a kormány a közösségi közlekedés átalakításának stratégiáját
Elfogadta a kormány a közösségi közlekedés átalakításának stratégiáját

Elfogadta a kormány a közösségi közlekedés átalakításának stratégiáját

Elfogadta a kormány a közösségi közlekedés átalakításának stratégiájátElfogadta a kormány a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját szerdai ülésén, amely alapján 2010-től csak a bruttó hazai termék egy százaléka fordítható a közösségi közlekedésre – jelentette be a kormányszóvivő. Szollár Domokos rámutatott: a stratégia megvalósításával a jelenlegi 330 milliárd forint ráfordítás helyett jövőre körülbelül 70 milliárd forinttal kevesebbet, 260 milliárd forintot költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra, míg később ez az összeg a magyar gazdaság növekedésének függvényében változhat. A legfontosabb stratégiai alapelv, hogy megszűnjön a párhuzamosság a Volán és a MÁV-járatok között. A Fidesz szerint nem lehet további 70 milliárd forintot elvonni.
 
Hozzátette: a kormányhatározat egy feladatkiosztó úti terv, amely augusztus 15. és november 30. közötti határidőkkel koncepcionális javaslatok elkészítését írja elő a közösségi közlekedésben érintett állami szerveknek, valamint társaságoknak.

Aláhúzta: a kormány célja, hogy versenyképes közlekedési cégek alakuljanak, amelyek a közösségi közlekedés 2010-es piacnyitása után is megállják a helyüket, míg középtávon egy pénzügyileg fenntartható, magasabb színvonalú közlekedési rendszer valósuljon meg. Szollár Domokos hangsúlyozta, hogy a helyközi közösségi közlekedés biztosítása állami feladat, és az átalakítás az érdekvédelmi szervezetekkel való egyeztetéssel történik majd meg.

Az egyik legfontosabb feladat, hogy az ősz közepére felálljanak a helyi önkormányzatok vagy akár civil szervezetek képviselőit tömörítő regionális tanácsok, amelyek a helyi igények szerint rendelhetnék meg állami vagy magántársaságoktól a szükséges közösségi közlekedési szolgáltatásokat.

A kormányszóvivő elmondta: a MÁV-nál a koncepció szerint a jelenlegi 7.700 kilométer vasútvonal 60 százaléka országos, 40 százaléka pedig regionális vonal lesz. A regionális és országos közlekedés jövő évi koncepciójának stratégiáját augusztus 24-ig kell elkészíteniük az érintett szervezeteknek.

Szollár Domokos hangsúlyozta, hogy az átalakítás egy több éves folyamat, amelynek negatív következményei is lehetnek, azonban mivel még csak a stratégiai koncepció készült el, sem egyes vonalak bezárásáról, sem elbocsátásokról nincs szó.

A Fidesz szerint nem lehet további 70 milliárd forintot elvonni a közösségi közlekedés finanszírozásából. Fónagy János, a párt szakpolitikusa szerint közszolgálati törvényre lenne szükség, amelyben rögzítenék, mely feladatokat kell az államnak ellátnia.

 
(MTI)

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Nyári zsongás a belvárosban
Ilyen az, amikor beszippant a belváros - Top 5 program Bár az ország fővárosa egész évben fantasztikus programokat nyújt, ahogy igazán nyáriasra fo…
Szemben a forgalommal
Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt a forgalommal. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bev…