2024. 07. 27. szombat

Olga, Liliána
1 EUR 391 HUF
1 GBP 463 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Elektronikus ügyintézés lehetőségei az állami adóhatóságnál

Elektronikus ügyintézés lehetőségei az állami adóhatóságnál

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóztatási szerve törekszik az adókötelezettségek teljesítését támogató, egyúttal az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat nyújtó szolgáltatások biztosítására. Az adóügyek elektronikus intézésének alapfeltétele az ügyfélkapus regisztráció, melynek birtokában a magánszemélyek az elektronikus közszolgáltatások széles körét vehetik igénybe az interneten. Az ügyfélkapu nyitásának lehetősége már nemcsak az okmányirodákban, hanem a NAV adóztatási szerve központi ügyfélszolgálatain és minden kirendeltségén biztosított.

Az ügyfélkapun elérhető, az állami adóhatóságnál kezdeményezhető elektronikus szolgáltatások köre:

–    adóbevallások, adatszolgáltatások és 1+1 %-os rendelkező nyilatkozatok elektronikus úton történő benyújtása,

–    bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése, adóalany-nyilvántartási és folyószámla adatok lekérdezése,

–    az adóigazolás, együttes adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás, valamint a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel és fizetési könnyítés iránti kérelem benyújtása.

A bankkártyás adófizetés lehetősége 2008. évtől biztosított, amely az adózók számára ingyenes, költségeit az állam viseli. Az ismert logókat viselő összes bankkártya elfogadott
– függetlenül attól, hogy melyik bank bocsátotta ki – például: Visa, Visa Elektron, American Express, MasterCard, MasterCard Elektronic, Maestro kártyák.

Bankkártya használatával adófizetést valamennyi, az állami adóhatóság hatáskörébe tartozó adóra, költségvetési támogatásra, letéti számlára lehet teljesíteni, de lehetőség van árverési vételár, illetve vételár előleg megfizetésére is. A NAV kijelölt ügyfélszolgálatain nyitvatartási idő alatt bármilyen illetékességű adózó teljesíthet bankkártyás adóbefizetést, megyénkben a miskolci központi ügyfélszolgálaton (Miskolc, Kazinczy utca 19.), valamint a sátoraljaújhelyi (Kossuth tér 5.) és mezőkövesdi (Mátyás király út 114.) kirendeltségeken is.

Az egyes adóügyek telefonon történő ügyintézése a NAV Ügyintézői Contact Center rendszerén keresztül történik, melyhez az adózónak a NAV honlapjáról letölthető
11UK30-as nyomtatványt kell kitöltenie és benyújtania az adóhatósághoz. Ezt követően
az ügyfél azonosító számot kap, mellyel a későbbiekben felmerülő adóügyeit intézheti telefonon keresztül. A telefonáló egyedi azonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően az ügyfél a
telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatja azt a menüpontot, amelyben konkrét ügyet kíván intézni, vagy egyedi tájékoztatást kapni. A telefonos ügyintéző rendszer menüstruktúrája és a rendszerrel kapcsolatos részletes tájékoztató (33. információs füzet) a NAV honlapjáról letölthető.

Az állami adóhatóság javasolja minél szélesebb adózói körben e szolgáltatások igénybevételét, mert így hivatali ügyeiket könnyebben és gyorsabban intézhetik az ügyfelek.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Best of Program
2024.augusztus 8–31., Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay terem, Aula (1062 Budapest, Andrássy út 69–71.)   augusztus 8. csütörtök, 19…