2024. 06. 20. csütörtök

Rafael
1 EUR 397 HUF
1 GBP 470 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Egyre kevesebbet költenek a háztartások karácsonykor
Egyre kevesebbet költenek a háztartások karácsonykor

Egyre kevesebbet költenek a háztartások karácsonykor

Egyre kevesebbet költenek a háztartások karácsonykorÉvről-évre kevesebbet költenek a háztartások a karácsonyi szezonban: míg 2006-ban 25 százalékkal költöttek többet az év utolsó hónapjában, mint egy átlagos hónapban, addig 2007-ben ez a szám 20 százalék volt, 2008-ban pedig 16 százalék. A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseiből rendszerint kiemelkedően magas arány jut decemberre,

azonban az elmúlt három évben ez az arány egyre inkább csökken. Ehhez hozzájárultak a 2006 negyedik negyedévétől bevezetett megszorító intézkedések is, illetve a 2008 októberében kirobbanó gazdasági világválság.

A GfK közölte: az idei karácsonyra vonatkozó előrejelzések esetében figyelembe kell venni, hogy 4 százalék körüli infláció mellett az év első három negyedévében a háztartások körülbelül ugyanakkora összeget költöttek napi fogyasztási cikkekre, mint egy évvel korábban. Azaz a háztartások kevesebb élelmiszert és vegyi árut vásároltak az év első nyolc hónapjában, mint tavaly ilyenkor. Emellett a GfK Hungária által negyedévente mért fogyasztói bizalom index is a lakosság alacsony vásárlási hajlandóságát jelzi.

A GfK Hungária tanulmányának adatai szerint míg 2005-2007 között a karácsonyi időszakban átlagosan 40 százalékkal magasabb forgalmat realizáltak a kereskedők a ruházati piacon az egész évre jellemző kéthavi átlaghoz képest, addig 2008 utolsó két hónapjában, a válság által érintett első időszakban, már csak 30 százalék volt ez a többletforgalom. Kimondottan erős a karácsonyi szezon a kiegészítők tekintetében. A sportruházat is nagyon népszerű ilyenkor: 50 százalékkal többet költenek a háztartások erre karácsonykor.

Ebben az évben minden területen – szórakoztató elektronikai- és fotótermékek, háztartási kis- és nagygépek, IT-piac – csökkent 2008-hoz képest a forgalom, ami valószínűleg érinteni fogja az idei karácsonyi időszakot is. A GfK szerint a kereslet biztosan fellendül, a kérdés csak az, hogy a már most futó reklám kampányok mekkora növekedést eredményeznek majd az év végére.

 

(MTI)

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

A Nemzeti Választási Bizottság úgy döntött, hogy újraszámolják az érvénytelen szavazólapokat, amiket a vasárnapi önkormányzati választás során adtak l…

További cikkek