2024. 07. 22. hétfő

Magdolna
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Biztonságosabb sztrádakapcsolatok a fővárosi agglomerációban

Biztonságosabb sztrádakapcsolatok a fővárosi agglomerációban

A jövő év végéig átépítik az M7 autópálya Érd, Iparos úti csomópont le- és felhajtó ágait, Törökbálintnál pedig két új összekötő ág épül az M0-M7 autópályák csomópontjában, körforgalommal csatlakozva a 8103 j. úthoz – jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár 2014. március 24-én, Érden.
A kapacitáshiányos Iparos úti csomópont fejlesztése segíti a Budapest és Székesfehérvár felől Érdre érkező fogalom lebonyolódását, célja a sztráda lehajtóján csúcsidőszakokban jellemző balesetveszélyes torlódások megszüntetése. A csomóponti ágak végén az Iparos úti kapcsolatnál az eddig kötelező elsőbbségadás táblát változó ütemű jelzőlámpás forgalomirányítás váltja fel. Az Iparos úton több forgalomtechnikai beavatkozás (jelzőlámpás csomópont, körforgalmi csomópont) valósul meg. A forgalomterelő szigeteket több helyen átépítik, az autópálya lehajtó ágának csatlakozásánál autóbusz megállóhelyet jelölnek ki.

 

Az elmúlt években hétköznap reggelenként Törökbálinton jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A járművek jelentős része Budapestre tart, a településen keresztül hajt fel az M1-es autópályára, az M1-M7 közös szakaszára. A 8103-as jelű út Kerekdomb megkerülésével biztosít kapcsolatot az M1 és Budapest felé, becsatlakozva a 8102-es útba. Az átmenő forgalom azonban többnyire a lakóutcákat használja, a város számára ezért elsődleges fontosságú a zavaró forgalmi terhelések konfliktustűrőbb térségekbe terelése. Az M0-M7 autópálya csomópont és a 8103. jelű út közötti új Budapest irányú kapcsolatok létesítése forgalomlebonyolódási és forgalombiztonsági szempontból megfelelő megoldás. A más országokban már elterjedt kialakítás Magyarországon először jelenik meg.

 

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósuló beruházások kivitelezési közbeszerzéseit akár már tavasszal kiírhatják. A munkálatok még idén elindulhatnak, befejezésük legkorábban 2015 végén várható.

 

Völner Pál emlékeztetett arra, hogy a közútkezelő összesen 180 km hosszban 27,1 milliárd forint tervezett összköltséggel végezhet el felújításokat a gyorsforgalmi úthálózaton. A beavatkozások mások mellett az M1 és M7 autópályát is érintik több, leromlott burkolatállapotú szakaszon, jellemzően az egyik pályaoldalon. A munkálatok a támogatási szerződés aláírása és a fennmaradt tervezési feladatok elvégzése után várhatóan idén ősszel kezdődhetnek meg. Az államtitkát hozzátette, hogy az 1,2 milliárd forintos keretösszegű zajvédelmi programban Érd Fundoklia-völgynél 237 méteren megépül a hiányzó falszakasz, a Törökbálint M0-M7 csomópontnál 350 méteren új, átlátszó fal létesül szintén 2015 végéig.

 

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek