2024. 07. 22. hétfő

Magdolna
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • A munkanélküliség a legégetőbb társadalmi probléma világszerte
A munkanélküliség a legégetőbb társadalmi probléma világszerte

A munkanélküliség a legégetőbb társadalmi probléma világszerte

A munkanélküliség a legégetőbb társadalmi probléma világszerteA munkanélküliség a legégetőbb társadalmi probléma világszerte a Szonda Ipsos felmérése szerint. A globális fogyasztói bizalom másfél éves tartós zuhanás után végre stabilizálódni látszik, bár eközben a háztartások háromnegyede kénytelen volt szorosabbra húzni a nadrágszíjat és visszafogni a kiadásait.

Az Ipsos csoport huszonhárom országban készített online felmérést 2009 áprilisában. A Magyarország részvételével folyó kutatásban – amelyben most először vehettek részt magyar válaszadók – 23 ezren válaszoltak a feltett kérdésekre. A közel két tucat ország a világ gazdasági teljesítményének több mint háromnegyedét adja.
 
A globális helyzet átalakulását a felmérés szerint jól jelzi, hogy az emberek a legégetőbb társadalmi problémának ma már a munkanélküliséget tartják a saját országukban, 53 százalék említette a három legfontosabb gond között, és átlagosan 71 százalék mondta, hogy ő maga vagy ismerőse, rokona veszítette el az állását a közelmúltban. 2007 májusában, az első hullám idején a bűnözés és az erőszak váltotta ki a legtöbb aggodalmat: 40 százalék említette akkor, 35 százalék most.

Magyarországon is a munkanélküliséget jelölték meg a legtöbb aggodalomra okot adó tényezőnek (61 százalék), de a második helyen nálunk a korrupció és a pénzügyi, illetve politikai botrányok szerepelnek (53 százalék), míg a harmadik helyet a szegénység és a társadalmi egyenlőtlenség foglalja el (51 százalék).

Az emberek a válság kiindulópontjának számító Egyesült Államokban a legpesszimistábbak, itt mindössze 13 százalék szerint jó a helyzet.

Az összes országot nézve 74 százalék számolt be arról, hogy kevesebbet költ szórakozásra, például mozira, étteremre (Magyarországon ez 85 százalék), 71 százalék olcsóbban, vagy egyáltalán nem nyaral (itthon 78 százalék említette), 70 százalék pedig nem ad annyi pénzt luxustermékekre (a magyaroknál 80 százalék). Az élelmiszerek tekintetében kevésbé megszorítóak a háztartások, de alkoholra és édességre felük-harmaduk a korábbinál kevesebbet szán.

 

(MTI)

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek