2024. 05. 6. hétfő

Frida, Ivett
1 EUR 389 HUF
1 GBP 455 HUF

Egy mindekiért …

A miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény elkötelezett híve annak, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek minél magasabb szakmai színvonalon kapják meg a számukra szükséges speciális, gyógypedagógiai segítséget, fejlesztést. Ennek érdekében valósítanak meg egy pályázati projektet „Egy Mindenkiért …” címmel 2009 ősze óta a TÁMOP 3.1.6. konstrukció keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával. A fő cél, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése-együttoktatása minél szélesebb körben, minél hatékonyabban történjen Miskolcon és kistérségében. A támogatás összege: 19.598.267 Ft
A pályázat konzorciumi formában valósul meg az ózdi és a sátoraljaújhelyi partner intézményekkel. Megállapodásuk értelmében a projekt során kidolgozott, megszerzett szakmai anyagokat a jövőben megosztják egymással. Így nemcsak ők tudnak segítséget nyújtani, hanem maguk is kaphatnak. Mindez nagyban hozzájárul majd a sikeresebb és eredményesebb integrált neveléshez-oktatáshoz, ami hosszútávon azt eredményezheti, hogy szélesebb körben találkozhatunk majd iskolákkal, óvodákkal, ahol ép és sérült gyermekek közös oktatásban vesznek részt. A konzorciumi partnerek által megvalósítandó projekt célja, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében megalakuljanak és továbbfejlődjenek azok az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények, amelyek a sajátos nevelési igényű tanulók oktatása-nevelése során szerzett tapasztalataikat átadják az integráló vagy integrálni készülő többségi intézményeknek és hálózati együttműködéssel lefedve kielégítsék a  kistérségeikben a gyógypedagógia irányába megfogalmazott igényeket és szükségleteket.

Az eltelt egy év alatt 39 gyógypedagógus különböző továbbképzéseken bővítette szakmai tudását. A szerzett s már meglévő ismereteiket, tapasztalataikat egy saját 60 órás képzés keretében kívánják továbbadni a jövőben kollégáiknak. Kilenc tréninget tartottak többségi intézmények pedagógusainak, hogy erősítsék befogadó szemléletüket, elfogadó attitűdjüket. Ezeken összesen közel 150 pedagógus vett részt. Eddig 6 szakmai műhely keretében gondolkodtak épek és sérültek eredményes együttnevelésének tartalmi és formai kereteinek igényekhez igazításáról. Előadássorozattal kívánják a nem fogyatékos, de tartósan beteg gyermekeket nevelő szakemberek tudását gazdagítani. Folyamatban van egy több száz oldalas feladatgyűjtemény összeállítása, amivel a tanórai differenciálást kívánják segíteni. Hamarosan mintegy 700 ezer forint értékben bővítik speciális fejlesztő eszközeiket, melyek kölcsönzési szolgáltatásuk keretében juthatnak el a többségi intézményekbe.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek