2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Telefonos ügyintézés a NAV-nál

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál 2009 óta működik a telefonos ügyintézés, ahol folyamatosan bővül azoknak az ügyeknek a köre, amit az ügyfelek személyes jelenlét nélkül, gyorsan intézhetnek. Telefonon az alábbi ügyek intézhetők:
•    adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés
•    ügyfélkapu
•    bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás
•    papír alapú bevallás javítása
•    egyedi bejelentések
•    változás-bejelentések
•    közösségi adószám igénylése
•    közösségi adószám érvényességének ellenőrzése
•    ellenőr személyazonosságának ellenőrzése
•    online pénztárgépek regisztrációja
•    jövedelemigazolás
•    adóigazolás
•    illetőségigazolás iránti kérelem
•    adóazonosító jelről igazolás kiállítás
•    egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezés
•    a gépjármű forgalmazók illetékmentességének megállapításához kapcsolódó nyilatkozat rögzítés

A szolgáltatás igénybevételéhez egyedi azonosító kód (PIN-kód), azaz ügyfélazonosító szám szükséges, mely a papíron vagy ügyfélkapun keresztül beküldött „TEL” nyomtatványon illetékmentesen kérhető. 2015-ben lehetőség van arra is, hogy a magánszemélyek a személyijövedelemadó-bevalláson (1453) kérjék az ügyfélazonosító számot.

A telefonos ügyintézői rendszer előnye, hogy nem csupán az adózó járhat el saját ügyében, hanem képviselője is, amennyiben a NAV-hoz bejelentett állandó és teljes körű meghatalmazással rendelkezik.

Az ügyintézés az adózó azonosításával kezdődik, melyhez az adóazonosító jelet, illetve az ügyfélazonosító számot kell megadni. A sikeres azonosítást követően az ügyfél az intézendő ügyének megfelelő menüpont kiválasztásával rögtön az ügyintézővel veszi fel a kapcsolatot. A telefonbeszélgetést a NAV rögzíti, mely 90 napon belül – üzemidőn kívül – visszahallgatható.

A telefonos ügyintéző rendszer belföldről helyi tarifával a 06-40/20-21-22 telefonszámon, munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, míg pénteken 8.30-tól 13.30-ig hívható.
A témával kapcsolatban bővebb tájékoztatás a NAV honlapján érhető el (www.nav.gov.hu).

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek