2024. 04. 25. csütörtök

Márk
1 EUR 393 HUF
1 GBP 459 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Black Friday: van, aki egyszerre több mint 15 webshopot néz

Black Friday: van, aki egyszerre több mint 15 webshopot néz

 Mekkora kiadással számolunk az idei Black Friday alkalmával? Hány webshopban nézelődünk párhuzamosan és milyen digitális platformon? Melyik átvételi és fizetési módot részesítjük előnyben? Szoktunk esetleg használt terméket is vásárolni? A Jófogás kíváncsi volt, ezért megkérdezte a felhasználóit. Az online kérdőívet 4120-an töltötték ki, az eredmények között pedig akad igen meglepő is.

Magyarországon a hivatalosan holnap esedékes Black Friday jelenti az év egyik legnagyobb promóciós eseményét. Ami a vásárlók szempontjából a hatalmas vásárlási lázat és a limitált ajánlatokat testesíti meg, az e-kereskedelmi és logisztikai cégek részéről elképesztő felkészülést és tervezést igényel. Ugyan a Jófogás klasszikus értelemben nem vesz részt a Black Friday őrületben, havi 1,6 millió egyedi látogatójával, piacvezető apróhirdetési oldalként sokat tud a felhasználói viselkedéséről, látogatói pedig aktív vásárlóknak számítanak egyéb digitális piactereken is.

A portál november közepén végzett online felméréséből például kiderül, hogy a látogatók 54%-a fekete pénteken legfeljebb 5 webshopban fog párhuzamosan nézelődni, míg 25%-uk 5-10, 15%-uk pedig 15-nél is több webshopban fog egyszerre válogatni az akciós termékek közül. A kosárméretek tekintetében a válaszadók csaknem 40%-a legfeljebb 50 ezer forintot tervez költeni, míg a megkérdezettek 12%-a 100 ezer forintot, 7%-a pedig 150 forintot is meghaladó kiadással számol.

„A többcsatornás értékesítési modell és az ez irányú fejlesztések létjogosultságát visszaigazolandó, a kitöltők 52%-a idén okostelefonon és tableten fog a kedvezményekre vadászni. Rendkívül fontos, hogy az e-kereskedelmi szereplők a felhasználói élményt szem előtt tartva, megfelelően optimalizált és nagy terhelést tűrő felületekkel várják a vásárlóikat, mert egy-egy apróbb hiba és késlekedés is azt eredményezheti, hogy a felhasználó azon nyomban átklikkel egy másik webshopba. Miként a felmérésünkből is kiderül, ilyenkor rengeteg ablak és applikáció van párhuzamosan megnyitva”emelte ki Palocsay Géza ügyvezető.

A fizetési módoknál a készpénzes utánvét a legnépszerűbb (54%), a bankkártyás fizetési lehetőséget 33%, a banki átutalást 8, az elektronikus pénztárcát pedig 5 százalék jelölte meg. A kitöltők 63%-a arra számít, hogy a koronavírus miatt a webshopok és főleg a csomagszállítók még a tavalyinál is jobban túl lesznek terhelve, ami nem meglepő, ha megnézzük, milyen válaszok érkeztek a szállítási módokkal kapcsolatban. Csupán 14% tervez személyes átvétellel, ezzel szemben 44% futárszolgálatos, 20% postai házhoz szállítást, 11-11 százalék pedig csomagautomatába vagy átvételi pontra történő szállítást fog kérni. Ezek közösen mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a logisztikai cégeknek minden eddiginél nagyobb csomagszámmal kelljen megbirkózniuk.

És ami meglepő eredmény? A Jófogás azt is megkérdezte, hogy a látogatók szoktak-e használt termékeket vásárolni Black Friday napján. A válaszadók kétharmada márpedig szokott: 54% mindenféle használt terméket, 11% pedig csak olyat, amit eredeti csomagolásban tud megvásárolni.

Ez pedig nagy örömöt okozott a Jófogás háza táján, a vállalat ugyanis minden évben kiszámítja, hogy a használt termékek vásárlása mennyivel csökkenti a felesleges károsanyag kibocsátást. A másodkézből beszerzett, vagy a feleslegessé vált, de nem kidobott, hanem inkább továbbadott termékeket ugyanis nem kell újra legyártani vagy leselejtezni. Így az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid kibocsátástól, egyben további nyersanyag-felhasználástól is megóvhatjuk a Földet.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek