2024. 07. 19. péntek

Emília
1 EUR 390 HUF
1 GBP 463 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • 66 MAGYAR termék és szolgáltatás ÉRDEMELTE KI A MAGYAR TERMÉK NAGYDÍJAT®

66 MAGYAR termék és szolgáltatás ÉRDEMELTE KI A MAGYAR TERMÉK NAGYDÍJAT®

Idén az innováció, a munkahelyteremtés és az export orientáció állt a pályázat tematikájának középpontjában

Az idei Magyar Termék Nagydíj pályázaton Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből három cég kapta meg az elismerést szerdán a Parlamentben:
Magyar Porcelánmanufaktúra Kft.
Ongropack Kft.
Wet Wipe Kft.
Emellett Magyar Termék Nagydíjat és különdíjat is nyert a MIRELITE MIRSA Zrt., amelynek Miskolcon is van gyára.

66 vállalat 66 pályázata vehette át a Parlamentben a Magyar Termék Nagydíjakat. Az immár 17. alkalommal átadott elismeréssel elsősorban olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek termékei vagy szolgáltatásai előállításában kiemelt szerepet játszik az innováció, értékesítésükben pedig a munkahelyteremtés alapját is képező export tevékenység. Hazánk legtekintélyesebb, önkéntes tanúsító rendszerének célja, hogy pozitív megkülönböztetésben részesítse a kiváló minőségű hazai termékeket és szolgáltatásokat, amellyel a fogyasztók döntését is segítik. A díjazott cégek képviselői ünnepélyes keretek között, a Parlament Felsőházi Termében vehették át a díjjal járó trófeát, okleveleket és különböző különdíj elismeréseket.

Az innovációra épülő, kiváló minőségű termékek és szolgáltatások mind a bel-, mind a külföldi piacokon bővülő értékesítési lehetőségeket teremtenek a hazai gyártóknak, szolgáltatóknak és gazdasági szervezeteknek. A növekvő keresletet sok esetben új munkaerő alkalmazásával tudják kielégíteni. A Magyar Termék Nagydíj független bírái idén azokat a pályázókat részesítették előnyben, amelyek termékei, szolgáltatásai kiváló minőségűek, újszerűek, innovatívak, értékesítésükben pedig fokozottan kerül előtérbe a külpiacok fontossága.

A Magyar Termék Nagydíj bíráló bizottságának értékelése alapján idén 66 pályázó vállalkozás 66 terméke vagy szolgáltatása érdemelte ki a kitüntető elismerést. Ez érdekes egybecsengés, hiszen 7 pályázat 15 pályázó közös alkotása, míg 6 pályázó több pályázatot is benyújtott. A nyertesek 34%-a budapesti, 66%-a pedig vidéki székhellyel rendelkezik. A Magyar Termék Nagydíj 17 éves működése során megítélt nagydíjak száma ezzel 486-ra emelkedett. A díjazottak egy évig díjmentesen használhatják nyertes termékeiken, illetve szolgáltatásaikon a Magyar Termék Nagydíj® tanúsító védjegyet. Az elismerést tanúsító trófeát és díszoklevelet ünnepélyes keretek között Dr. Mengyi Roland úrtól, az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága alelnökétől vehették át a Parlamentben.

A Magyar Termék Nagydíj pályázatot az INDUSTORG-VÉDJEGYIRODA Minőségügyi Kft., a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, az EXIM Magyar Export-Import Bank Zrt. és Magyar Exporthitel Biztosító Zrt., a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (Nemzeti Külgazdasági Hivatal), a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., valamint a TÜV Rheinland InterCert Kft. írta ki és valósította meg a Közbeszerzési Hatóság, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szakmai támogatásával.

A Parlament Felsőházi Termében tartott ünnepélyes díjátadáson köszöntőt mondott Dr. Kövér László úr, az Országgyűlés elnöke és átadta a Magyar Termék Nagydíj® Pályázat Országgyűlési Elnöki Különdíját a CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft. számára.

A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Kiírói Tanácsa 2014-ben első alkalommal ítélte oda a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Életmű-Díját, amelyet Kövér László úr, az Országgyűlés elnöke nyújtott át Esztergályos Jenő Tanár Úrnak, a 15-szörös Magyar Termék Nagydíjas Apáczai Kiadó és Könyvterjesztő Kft. ügyvezető igazgatójának.

A rendezvény fővédnöke, Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke köszöntőjében kiemelte, hogy az innovatív és piacképes termékek előállítása során elért eredményeknek és a keleti nyitás-nyugati maradás külpolitikájának köszönhetően, a magyar export összességében 6 százalékkal bővült. Az Európai Unió piacaira 5, más európai országok piacaira 9, a kontinensen kívülre pedig 7 százalékkal nőtt a magyar kivitel.

„A Magyar Termék Nagydíj pályázóinak eredményei jelzik, hogy az innovációra nyitott, újításra képes és minőségi termékeket előállító cégek növekedésnek indultak, kezdik maguk mögött hagyni a recesszió éveit” – mondta beszédében Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke. „A kormányzat és a vállalkozások egyaránt nagyon sokat tettek az elmúlt években azért, hogy innovatív, versenyképes termékekkel tudjunk megjelenni a bel- és a külpiacokon. 2010-2011-ben 1,17 majd 1,21; 2012-ben pedig már 1,29 százalékos volt a K+F GDP-hez viszonyított aránya, köszönhetően többek között a Nemzeti Kutatás-Fejlesztési és Innovációs Stratégia kidolgozásának” – tette hozzá az alelnök úr.

Az esemény során a Magyar Termék Nagydíj® mellett külön elismerésekben is részesültek a kiemelkedő pályázatok. A Kiírók Tanácsa különdíjait, a Magyar Termék Nagydíj® Pályázat Gazdaságért Nívódíjat, a Magyar Termék Nagydíj® Régiók Díja Különdíjait, a Magyar Termék Nagydíj® Kárpát-medencéért Nívódíjat Dr. Latorcai János úrtól, az Országgyűlés alelnökétől vehették át a kitüntetettek.  Ezt követően a Magyar Termék Nagydíj® Pályázat Innovációért Nívódíjat, a Magyar Termék Nagydíj® Klímabarát Termék Nívódíjat és a Magyar Termék Nagydíj® Informatikai Nívódíjat Dr. Semjén Zsolt úr miniszterelnök-helyettes, tárca nélküli miniszter, a Magyar Termék Nagydíj® Pályázat Sajtókövete Nívódíjat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Főigazgatója adta át.

„A megbízhatóságot igazoló megkülönböztetés napjainkban, az éles piaci versenyben és a fokozódó külpiaci akadályokkal szembesülve különösen fontos. A védjegy pedig nem csak itthon, de nemzetközi szinten is igazolja a kiváló minőséget” – mondta Kiss Károlyné Ildikó, a Magyar Termék Nagydíj® Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója. „A magyar fogyasztó is mind több védjeggyel találkozhat vásárlásai során, de még mindig nagy a lemaradás a jobb módú országokhoz képest. A Magyar Termék Nagydíj védjegyek idei odaítélése biztosítja viselőjük számára a pozitív megkülönböztetést, szimbolizálja a magyar gazdaság talpra állását”– tette hozzá az igazgató asszony.

Magyarországon sok esetben az ár jelent lényeges vásárlási szempontot és ezt gyakran a minőség elé helyezik a vásárlók. A Magyar Termék Nagydíj pályázat egyik kiemelt célja, hogy változtasson ezen a szemléleten, továbbá a magyar gyártók és szolgáltatók gazdasági helyzetének erősítése mellett, biztonságot és kiváló minőséget garantáljon a fogyasztók felé.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Fejtörő az öt karika jegyében
A korábbi nyári olimpiákhoz hasonlóan idén immár harmadszor invitálja olimpiai játékra a sportkedvelőket a II. Rákóczi Ferenc Könyvtár. A kérdések a p…