2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Medicina
  • »
  • Kampány az öt millió elhízott gyermekért Európában
Kampány az öt millió elhízott gyermekért Európában

Kampány az öt millió elhízott gyermekért Európában

Kampány az öt millió elhízott  gyermekért EurópábanMariann Fischer Boel, az EU mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa a mai napon útjára indított egy új, az európai diákoknak szóló és az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányt. A kezdeményezés keretében az „Egyél, igyál, mozogj!” mottó jegyében három roadshow járja be Európa hét országát, és a rendezvényeken a gyermekek különféle oktatási célzatú programokon és játékokon vehetnek majd részt. Az Európai Bizottság emellett egy interaktív honlapot is elindított, illetve versenyeket és egyéb eseményeket szervezett, amelyek fő célja közös: megváltoztatni, azaz javítani a gyermekek étkezési szokásait. Annak érdekében, hogy az üzenet eljusson a címzettekhez, sikerült megnyerni a kezdeményezésnek Justine Henin belga teniszezőt és a nyolcéves Guinness rekordert, Rosolino Canniót.

/illusztráció/

„Elég körülnéznünk, hogy lássuk, mennyi túlsúlyos gyermek van, és egyértelműen látszik, hogy elérkezett az idő a cselekvésre” – mondta Mariann Fischer Boel, az EU mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa. „Az iskolatejprogram és az iskolagyümölcs-program e tekintetben már a jó úton halad, az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány keretében pedig a „Fittnek lenni jó!” üzenetet közvetlenül az iskolákba juttatjuk el.”

Az Európai Unió egészségügyi biztosa, Androulla Vassiliou kijelentette: „Az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány jól kiegészíti a táplálkozással, a testmozgással és az egészséggel kapcsolatos európai uniós stratégia keretében tett azon erőfeszítéseinket, amelyek célja a gyermekkori elhízás csökkentése. Rendkívül fontos, hogy valamen nyi uniós szakpolitika hozzájáruljon azon törekvéseinkhez, amelyek célja, hogy valamennyi polgárunk egészségesebben éljen.”

Előzmények

Az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány két másik, szintén a gyermekek étrendjének változatossá tételét és étkezési szokásainak javítását célzó fontos kezdeményezéssel, az európai uniós iskolatejprogrammal és az iskolagyümölcs-programmal párhuzamosan halad.

Az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány keretében közvetlenül az iskolákba szeretnék eljuttatni az üzenet, miszerint a siker az „ Egyél, igyál, mozogj! ” hármasban rejlik. A roadshow nyolc héten keresztül végiglátogatja Belgiumot, Franciaországot, az Egyesült Királyságot, Írországot, Észtországot, Litvániát és Lengyelországot. A roadshow minden nap két iskolában tesz látogatást, így az egészséges étkezést népszerűsítő programok 180 iskola összesen 18 000 diákjához jutnak el. Az üzenet a következő: táplálkozz egészségesen, mivel fittnek lenni jó!

A roadshow-val párhuzamosan egy nyolc hétig tartó interaktív kincsvadászat indul az EU fincsi csapatának honlapján. A játékban – amelyen minden 8 és 15 év közötti, az EU-ban élő diák részt vehet – sporteszközöket lehet nyerni.

Egy nemrégiben készült Eurobarométer-felmérésből kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede „teljes mértékben egyetért” azzal a megállapítással, miszerint „úgy tűnik, ma több a túlsúlyos gyermek, mint öt évvel ezelőtt. Az EU-ban 22 millió gyermek túlsúllyal, közülük 5 millió pedig az elhízással küzd.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek