2024. 10. 11. péntek

Brigitta
1 EUR 400 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Életmód / Medicina » Életmód » Felmérés: a Black Friday sokaknak vásárlási kényszert jelent

Felmérés: a Black Friday sokaknak vásárlási kényszert jelent

 Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.

A túlfogyasztást a végtelenségig pörgető időszakban még fontosabbá válik a tudatos fogyasztással kapcsolatos jó gyakorlatok kiemelése és a negatív környezeti hatások említése. A Black Friday antitéziseként létrehozott Circular Monday alkalmából a Jófogás felmérést is
készített, középpontban a túlfogyasztást érintő kérdéskörökkel. Az online kérdőívet több mint 4 ezer felhasználó töltötte ki.
A Jófogás felmérésének eredményei szerint minden 5. ember érzett már vásárlási kényszert a kiemelt Black Friday időszakban, és minden 10. vásárolt meggondolatlanul a promóciók nyomására felesleges terméket vagy költekezett túl – egyesek akár 1 millió forintnál is többet. A kitöltők egyharmadának ráadásul van olyan közvetlen családtagja vagy ismerőse, akit vásárlásfüggőnek tekinthetünk.
A vásárlási láz közepette a felmérésben résztvevők kétharmada kifejezetten aggódik a túlfogyasztás negatív hatásai miatt, és több mint egyharmaduk érezte már úgy, hogy szüksége lenne teljesen vásárlásmentes időszakra. A bolygónk és társadalmunk egészét
érintő problémára nyújthat ésszerű alternatívát az idén a mai napon esedékes Circular Monday, ami korántsem a vásárlással való totális leállást, hanem a körkörösséget népszerűsíti.
Vagyis fogyaszthatunk akármennyit, ha azt a repair, reuse, rent, recycle (javítás, újrafelhasználás, bérlés, újrahasznosítás) négyesfogat tiszteletével tesszük, és így nem pazaroljuk Földünk energiaforrásait.
„2020 és 2022 közötti adatainkat áttekintve, hirdetésszámok tekintetében, a november a Jófogáson is a legerősebb hónapok között van és a legnépszerűbb termékkategóriáink is átfedést mutatnak az általános Black Friday statisztikákkal. Vagyis nálunk is a Műszaki
cikkek/elektronika, Szabadidő/sport, Otthon/háztartás és Divat/ruházat kategóriákba tartozó termékek futnak a legjobban. Ezért is rendkívül örömteli számunkra, hogy a válaszadók csaknem 60%-a mondott már nemet a túlfogyasztásra, és Black Friday akciók
helyett inkább használt termékeket vásárolt ebben az időszakban. A Jófogás továbbá most első magyar márkaként jelezte csatlakozási szándékát a Circular Monday mozgalomhoz, hogy ezzel is példát mutathasson fogyasztói és vállalati színtéren egyaránt” – emelte ki
Takács Borbála, a Jófogás marketingigazgatója.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz
Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés

Napi rejtvény

Lorem Ipsum

Is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an

Tovább »
Hirdetés

Horoszkóp

Horoszkóp

Mérleg (09.24.- 10. 23.)
A Hold és a Vénusz változatos kapcsolatrendszert és óriási forgalmat ígér a társasági élet területén. Stabil párkapcsolatodban felkavarodik az állóvíz. Szükség van a Mérleg optimizmusára és intelligenciájára, hogy a valódi és fontos dolgokat elkülönítse a valódit csak állítóktól. Lesz feladatod bőven. Az biztos, hogy bölcsebben zárod a hetet, mint ahogyan nyitod. Üzenet: “Nincsen harang, aminek a nyelve csak az egyik oldalra leng ki. Kis öröm, kis bánat, nagy öröm, nagy szomorúság mindig együtt jár.” (Popper Péter)

Összes csillagjegy »