2021. 09. 25. szombat

Eufrozina, Kende
1 EUR 357 HUF
1 GBP 417 HUF

Megkérdeztük: Tényleg muszáj minden vasúti kocsit lehűteni?

Tisztelt MÁV Zrt Kommunikációs Igazgatóság!

Sajnálatos módon viszonylag keveset utazok vonaton, de azt tapasztalom, hogy az utasok egy jelentős része, (én is) nem szereti a nagyon lehűtött utasteret.

Legutóbb, Diósjenőről Vácra utaztunk a két BZ-motorkocsiból álló szerelvénnyel, az egyikben volt légkondi a másikban nem. Megfigyeltem sőt egyes – nem velem utazók véleményét is kikértem, hogy szándékosan vagy véletlenül szállt a nem hűtött kocsiba. Kivétel nélkül azt a választ kaptam, hogy nem szeretik a túlságosan lehűtött kocsikat. A vasárnapi menetben nem voltunk túl sokan de legalább az összes utas három negyede a nem légkondicionált kocsit választotta. És ez a lényeg, hogy volt választás. Ezért kérdezem közlekedési újságíróként, hogy nem lehetne ezt a választékot kiterjeszteni?

Már hallottam olyant, hogy jegypénztárban helyjegyes távolsági vonat esetében megkérdezték, hogy hűtött vagy nem hűtött kocsiban kíván utazni. Olyat is tapasztalok, hogy a kerékpárjukkal felszálló, sokszor megizzadt utasok, igen csak kellemetlennek érzik a hideg levegő drasztikus befúvását. Vagy itt vannak az új Kiss hatrészes emeletes vonatok , totálisan le van hűtve végig az egész szerelvény már reggel is, amikor nincs is hőség. Persze az emeleten úgy tűnik hűvösebb van mint a földszinten, de így is elkelne mondjuk legalább kettő a hat részből, amit kevésbé vagy egyáltalán nem hűtenek.

Ha már szóba hoztam Kiss vonatot, akármilyen modern, a múltkor egy utas beszorult a vécébe, és a társai mondták, hogy kettő megálló múlva leszállnának. Mi ilyenkor a teendő? A konkrét eset úgy oldódott meg, hogy a közelben volt egy utasnak szakasz kulcsa és azzal sikerült kinyitnia.

Kertész Z István

Tisztelt Kertész Z István!

 

A Kommunikációs Igazgatóság érdeklődésére az alábbi választ küldi.

Jelenleg a nem IC vonatokban a klímás és a nem klímás járművek jellemzően vegyesen közlekednek, egy adott járműtípusból is (például a kérdésben említett Bz szerelvények esetében is) lehet klímás és nem klímás. Így ezt a választási lehetőséget most nem tudjuk megvalósítani, mivel a klímás és a nem klímás járművek számára teljes mértékben elkülönített szerelvényfordulók nem készülnek. Abban az esetben, ahol fixen klímás járművek közlekednek, ott megvalósíthatók lesznek a kérések.

A KISS motorvonatokban kocsinként két klímaberendezés található. A klímaberendezések a külsőhőmérséklet függvényében határozzák meg a kocsi belső hőmérsékletét a nemzetközi előírásban előírtak szerint. A szabályozott értéktől ± 3 C –kal lehet eltérni. Ezen eltérés mértékét a mozdonyvezető állítja be központilag a teljes motorvonatra. Külön a kocsikban nem lehet beavatkozni az elvárt hőmérsékletbe.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

Újabb elismerések Miskolcnak – idén 9 Városmarketing Gyémánt-díjat, valamint Covid Marketing Különdíjat nyert a város   Miskolc idén is sik…

További cikkek

Hajas Laci újra tanulónak állt Látványos bemutatók, fergeteges show-k, hazai és külföldi sztárfodrászok... A magyar fodrászszakma színe-java gyűlt …

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum