2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » Ennyien nem próbálják ki a használt terméket vásárlás előtt
royal_magazin_PNG

Ennyien nem próbálják ki a használt terméket vásárlás előtt

Felmérés készült a vásárlói tudatosságról Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk az újkori árakról? Ha lehet, ki szoktuk próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? A Jófogás kiderítette, a piacvezető  apróhirdetési oldal online felmérésében csaknem 6000 felhasználó vett részt.
A havi 2,2 millió látogatót fogadó, több mint 1,5 millió terméket kínáló Jófogás secondhand szakértőként óriási rálátással rendelkezik az online használtcikk-piacra. Ezért 2021 során is hasznos gyakorlati tanácsokkal szeretné segíteni az eladókat és a vásárlókat egyaránt, így mindenki a lehető legelőnyösebb „üzleteket” kötheti – akár az applikációban, akár a webes felületen.
A tájékozódás hatalma
•    A Jófogás 2021 márciusában végzett online felmérése szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként szokott ráadás információt kérni a kiszemelt termékről
o    Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról mégis nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek (pl. műszaki cikkek, bútorok) esetében lehet jelentősége
•    Azonban minden tizedik vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól, pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek
o    Mindez pedig abból a szempontból tanulságos, hogy a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal
A Jófogás adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre – leggyorsabban műszaki cikkek (konzolok, videójátékok, okostelefonok) és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra. Az adásvételi folyamat további egyszerűsítésében jelenthet még segítséget a Jófogás applikációja, hiszen használatával akár útközben is láthatjuk az érdeklődéseket, és így biztosan nem feledkezünk meg egy-egy potenciális vásárlóról.
Próba, szerencse?
•    Árazás tekintetében, eladói szemszögből érdekes tanulság, hogy a vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat árösszehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában az újkori árakkal, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat
•    A Jófogás felhasználói leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, video- és gyerekjátékokat szoktak vásárolni
o    A vásárlók pedig leginkább okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni
„Azonban a válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne. Ebből is látszik, hogy a legmérvadóbb hazai secondhand szakértőként a Jófogással kiemelt feladatunk az adásvételekkel kapcsolatos szemléletformálás. Hogy a vásárlók örömmel térjenek vissza, az eladók pedig megunt vagy feleslegessé vált holmijaikkal a lehető legnagyobb bevételi forrásra tegyenek szert” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
És hogy mi lehet az elsődleges motiváció az applikációban és a Jófogás.hu-n történő secondhand vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet. Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyagkibocsátástól.  

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!