2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Pest megyei hírek » 2022-ig új kerékpáros útvonalak jönnek létre Kőbányán
royal_magazin_PNG

2022-ig új kerékpáros útvonalak jönnek létre Kőbányán

Elkészültek a Kőbányán tervezett kerékpáros fejlesztések műszaki tervei. A 2022 közepéig megvalósuló 1,0 Md értékű beruházás elsődleges célja, hogy a hálózat hiányos szakaszainak megteremtésével biztonságos és gyors kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre a kerületen belül és más városrészekkel.

 Az új hálózatnak köszönhetően 10-15 perc alatt elérhetőek lesznek a Kőbánya központjában található köz- és oktatási intézmények, üzletek, a közösségi közlekedés megállói, észak-déli irányban pedig könnyebb lesz a kerület átjárhatósága. Ezen túlmenően a kerület zöld övezetei – Óhegy park, Rákos-patak – is elérhetőek lesznek kerékpárral.

 

A tervekben szereplő biciklis szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos kerületek már meglévő kerékpáros hálózatával is. Így az Örs vezér téri, a Határ úti vagy a Kőbánya-Kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokba, az ott található bevásárlóközpontokba negyedórán belül, míg a Kálvin térre a Kőbányai út mentén akár 25 perc alatt el lehet majd jutni kerékpárral.

 

Fontos szempont a beruházás tervezésében, hogy a mindennapi ügyintézés, munkába, óvodába, iskolába járás biciklivel is minden korosztály számára elérhető legyen, illetve az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítások, gyalog- és kerékpárút kialakítása, kerékpáros átvezetések biztonságos kialakítása, útburkolati jelek felfestése, járdaépítés, egyirányúsítások, kerékpársávok kialakítása szerepel. Az 1,0 Md forint értékű kivitelezés várhatóan 2021 végén kezdődik, és 2022 közepén fejeződik be.

 

A kőbányai beruházás egy nagyobb kerékpáros fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával 2023 nyaráig a Versenyképes Operatív Program keretében összességében 8,39 md forint forrás jut a főváros biciklis infrastruktúrájának fejlesztésére.

 

A kerékpáros hálózat fejlesztése azért kiemelt jelentőségű, mert a járványhelyzet következtében fordulat történt a fővárosi közlekedésben. Felértékelődött az egyéni közlekedés és ezen belül a kerékpározás szerepe, amely tendencia a felmérések szerint tendencia a jövőben is fennmaradni látszik. A Magyar Kerékpárosklub legfrissebb mérései is azt mutatják, hogy 2020-ban 57 százalékra nőtt azon budapestiek aránya, akik különféle rendszereséggel kerékpárt használnak. 2020-ban a fővárosban működő számlálók 15 százalékkal nagyobb biciklis forgalmat mértek, mint 2019-ben.

 

Az infrastruktúra fejlesztési projektek mellett a BKK aktív és mikromobilitási stratégiája célkitűzéseként folytatódik a 2021-2027 közötti időszak azon kulcsfontosságú projektjeinek tervezése, előkészítése, amellyel további gyaloglásra, kerékpározásra, kis elektromos járművek (például roller) gyakoribb használatára ösztönöznék a fővárosiakat.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!