2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » B.A.Z.-megyei hírek » Diákvércsepp véradókampány
54086

Diákvércsepp véradókampány

Diákvércsepp véradókampány    –     a véradás legyen a menőség új fokmérője

 A diákságot ösztönzi véradásra, és a pedagógusokat vonja be a toborzómunkába a Magyar Vöröskereszt kiadványa, amelyet Borsod-Abaúj-Zemplén megye középiskoláiba juttat el a humanitárius szervezet. A brossúra és a hozzá tartozó diasorozat a vér biológiai és gyógyításban betöltött szerepét ismerteti közérthető módon, sok grafikával kiegészítve, hogy a fiatalok megértsék, miért menő, miért hősies véradónak lenni.

A Diákvércsepp elnevezésű kampányt a Magyar Vöröskereszt megyei szervezete indítja idén szeptemberben a megye 40 középiskolájában. A nyomtatott kiadványt, és a tartalmában rá épülő digitális változatát miskolci szakemberek állították össze úgy, hogy azok közérthető nyelven, ábrák segítségéve adjanak magyarázatot a 17-20 éves korosztálynak a vér és a véradás jelentőségéről. A kampány az iskolákat és a pedagógusokat is bevonja az ismeretátadásba. A Magyar Vöröskereszt megyei Szervezete a gimnáziumok és technikumok tanárait kéri fel, hogy tájékozódjanak a nyomtatott kiadványból és a diasorozat segítségével érzékenyítsék a fiatalokat a véradás iránt biológia és osztályfőnöki órákon. A nemzeti vérkészlet egyensúlyának biztosítása ugyanis közös társadalmi érdek, mindannyiunk felelőssége.

A Magyar Vöröskereszt 81 éve – 1939 óta – vállal szerepet a véradásszervezésben partnerei támogatásával. Ebbe a partneri körbe pedig beletartoznak, és jelentős bázist képviselnek az iskolák. De még nagyobb szükség lenne rájuk, illetve a diákságuk elhivatottságára. A donortoborzás ugyanis egyre nagyobb kihívás elé állítja a Magyar Vöröskereszt véradásszervezés területen dolgozó kollégáit. A társadalom elöregedése, a romló népegészségügyi mutatók előrevetítik a véradók számának csökkenését, ugyanakkor a vérre szorulók számának növekedését is. A mostani véradók többsége 10-15 év múlva kilép a donorkörből. Így az országban naponta jelenleg szükséges kb. 8000 egységnyi készlet előteremtése várhatóan egyre nehezebb lesz. Megoldást csak a fiatalok jelentek, akiknek meggyőzése, elhivatottá tétele egyre sürgetőbb.

A most induló kampány hosszú távú célja, hogy megnyerje és a véradás ügy mellé állítsa a mostani 18-20 éveseket, valamint lehetőleg a következő 40-45 évben a donorkörben tartsa őket, hogy sok beteg gyógyulásához járulhassanak hozzá.

A Magyar Vöröskereszt Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Szervezete szeretné elérni, hogy „menő” legyen vért adni, és a véradás legyen a diákság körében a popularitás egyik fokmérője. Ehhez meg kell teremteni azt, hogy a véradó szó szinonimájává váljon a legbátrabbnak, legerősebbnek és legegészségesebbnek, az igazi hősnek, akit mindenki követni akar. A véradás akkor válhat divattá, ha a fiatalok megértik a vér biológiai szerepét, gyógyításban betöltött a jelentőségét, a véradóvá válás folyamatát és annak hősies voltát.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!