2024. 07. 20. szombat

Illés
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Az egyik féltengely parancsolt megálljt

DYNAMIC RALLY TEAM – Székesfehérvár Rallye 2016, 2016. július 29-31.
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe



Mintha a balszerencse áradása üldözné Lángi Attilát és Veres Gábort… A Dynamic Rally Team párosa eddig mindig valamilyen műszaki hiba miatt nem tudta befejezni az éppen aktuális ORB futamot, s ez sajnos most, Székesfehérváron sem volt másképp. Lángiék az 5. gyorsasági szakasz közepén jártak, amikor eltörött az egyik féltengely a BMW Z4 M Coupeban…

Lángi Attila: Fogalmam sincs, hogy történhetett, hogy újra a futam feladására kényszerültünk. Vagyis tudom: az év elején vásárolt egyik új féltengelye eltörött a BMW-nek. Csak az előtt állok értetlenül, hogy miért ilyen korán, hiszen az előtte használt alkatrész például több ezer versenykilométert kibírt.
Most is elkövettük azt a hibát, amit három éve mindig, mikor hazajövünk a murvaversenyekről. Átestünk a ló túloldalára, és olyan szinten leültettük az autót, hogy konkrétan kezelhetetlenné vált. Az első kör után állítottunk is a kocsin, 3 centit felemeltük, s rögtön meg is lett az eredménye: a második körben, ugyanazon a pályán, 38 másodperccel jobb időt autóztunk, mint kezdésként. Ha belegondolok, ezt még lehet majd sokkal feljebb is állítani, és akkor még gyorsabbak lehetünk a jövőben. Persze, ennek semmi köze sincs a féltengelytörésnek, az eset valószínűleg mindenhogyan bekövetkezett volna. Ennyi volt neki megírva szerény életéből…
Sajnálom, hogy így alakult, hiszen a második körben már egész jó időket autóztunk. Igaz, a 7 nevezőből végül csak hárman álltunk rajthoz a kategóriában, de azért így is jóízűeket versenyeztünk. Nem bánkódunk azonban sokáig, hiszen jövő hétvégén már a Baranya Kupán van jelenésünk. Teszt jelleggel indulunk el azon a versenyen, amire már az új alkatrészeket is beszereljük a Z4-be. Kíváncsian várom, hogyan fog muzsikálni a technika, illetve mire lesz elég a teljesítményünk az olyan GT versenygépekkel szemben, mint a Porsche vagy a Ford Mustand, amik a Mitropa Kupa résztvevői lesznek. Igyekszünk mindent úgy beállítani, kipróbálni Komlón, hogy aztán teljes erőbedobással szállhassunk harcba a szeptemberi Kassa Rallyen.

Veres Gábor: A reggeli, kissé álmosan teljesített szakaszok után már épphogy belelendültünk volna, amikor ez a műszaki probléma beleszólt a versenyzésünkbe. Pedig 100%-ig odatettük magunkat, abszolút ott voltunk fejben is, és még a szervizcsapatnak is megígértük, hogy épségben bevisszük a kocsit a célba… Csalódott vagyok, de ugyanakkor örülök annak, hogy Tőzsér Áron barátunk ilyen jól szerepelt.
Próbáltunk mindent megtenni a hétvégi versenyen, de a technika nem engedte, hogy véghezvigyük a tervünket. Ilyenkor azért sok embernek megfordulna a fejében, van-e értelme folytatni a versenyzést – de persze nekünk nem. Most még megvan a rossz szájíz, hiszen Attila és a csapat is rengeteg időt, pénzt és energiát áldoz arra, hogy sikeresek lehessünk a futamokon, de feladni semmiképpen sem fogjuk.
Összekapjuk magunkat és az autót, jövő hétvégén pedig igyekszünk kiküszöbölni a csorbát a Baranya Kupán. Bízunk benne, hogy a Z4 is partner lesz ebben, s így nem csak magunknak okozhatunk majd örömet, de végre a csapatnak is meghálálhatjuk egy szép helyezéssel az áldozatos munkájukat. Reméljük, hogy amit most Székesfehérváron „elvettek” tőlünk, azt a következő futamon visszakapjuk.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Fejtörő az öt karika jegyében
A korábbi nyári olimpiákhoz hasonlóan idén immár harmadszor invitálja olimpiai játékra a sportkedvelőket a II. Rákóczi Ferenc Könyvtár. A kérdések a p…

További cikkek