2024. 07. 20. szombat

Illés
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Miskolci acélmű: csak pr-kampány volt?

Dr. Varga László szerint a kormányzatnak és a városvezetésnek sürgősen tisztáznia kell, támogatja-e, segíti-e a projekt megvalósítását.

Vagy jelentse be a kormányzat és a miskolci városvezetés, hogy közönséges politikai pr-kampány volt a diósgyőri acélgyártás újraindítása, s ők maguk igazándiból nem is támogatják a projektet, vagy álljanak ki teljes mellszélességgel a beruházás mellett. Az viszont nem megy, hogy a meglévő problémákat agyonhallgatják, az ügyben felmerülő kérdésekre nem adnak érdemi választ, miközben pénz nincs, a beruházás nem halad. A diósgyőriek ennél sokkal többet érdemelnek.

Minderről dr. Varga László, Miskolc országgyűlési képviselője beszélt szerdán Miskolcon.

Mint ismert, a kohászat ügyében hatodik éve jelentgetnek be szenzációsnál szenzációsabb fejleményeket Miskolcon. Sebestyén László, a Fidesz miskolci elnöke a 2010-es választási kampányában arról „tájékoztatta” szórólapján a diósgyőrieket, hogy „újraindul a nehézipar Diósgyőrben”, a DAM „várhatóan” ismét termelni kezd, s 1000 embernek lesz újra munkahelye. Bár Sebestyént akkor országgyűlési képviselővé választották, négy éven keresztül nem történt semmi. A 2014-es választások előtt egy héttel viszont nagy csinnadrattával bejelentették, hogy bár a DAM nem indul újra, de a Digép területén 50 millió euró befektetésével épül egy vadonatúj mini acélmű, amely több száz embernek biztosíthat munkát. Az úgynevezett csarnokavatón ott volt Sebestyén László, de még dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere is.

Tavaly áprilisban időkapszulát helyeztek el az egy évvel korábban „felavatott” csarnokban, ismét csak nagy médiakampányt csapva a projektnek. Akkor dr. Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára arról beszélt, hogy Magyarország harmadik legnagyobb acélműve épül meg Miskolcon, s éves szinten mintegy 320 ezer tonna acélt és 200 ezer tonna hengerelt acélterméket fognak gyártani. Kijelentette, hogy a fejlesztés egybevág a magyar kormány célkitűzésével, az iparosítással. Akkor elhangzott az is, hogy a projekt 60 százalékát az Eximbank, a „maradék” 40 százalék jelentős részét pedig egy szlovák állampolgárságú szír befektető finanszírozza.

Bő fél év múlva viszont már arról írt az Index hírportál, hogy finanszírozási vita miatt egy tapodtat sem halad a beruházás, a külföldi befektető és magyar partnerei egymást okolják a kudarcért.

A helyzet azóta sem változott, ezért dr. Varga László, Miskolc országgyűlési képviselője hétfőn interpellált a parlamentben. A szocialista politikus a Ház előtt ismertette az eddigi történéseket, s felhívta a figyelmet arra, hogy a diósgyőri acélgyártás újraindítása nem csupán a miskolci ipari kultúra feltámadását jelentené, de egyben évi 90-100 milliárdos árbevételt jelentő munkahelyteremtő beruházás is. „Ma itt vannak a járműipari cégek Magyarországon, és nincs elég megfelelő alapanyag-gyártója az országnak. Hogyan kívánja a kormány segíteni ezt a láthatóan elakadt beruházást? Lehet-e újra acélgyártás Diósgyőrben?” – kérdezte a parlamentben hétfőn Varga.

S ezt kérdezte szerdai sajtótájékoztatóján is. Mint mondta, azért, mert a parlamentben nem kapott érdemi választ. A válaszadást ugyanis a kulturális és tudománydiplomáciáért felelős államtitkárra bízták, aki az acélipar globális problémáiról beszélt, gondosan kikerülve azt, hogy a kormányzat tud-e, akar-e tenni valamit a diósgyőri beruházás megvalósításáért.

„Diósgyőr ennél jóval többet érdemel” – jelentette ki Varga, aki szerint a kormányzatnak és a városvezetésnek sürgősen tisztáznia kell, mi a viszonya a projekthez, támogatja-e egyáltalán, esetleg az egészet szimpla politikai pr-akciónak szánták-e. Kijelentette, ő maga eddig is, ezután is próbálja segíteni a beruházást, hiszen egy jól működő acélgyár nemcsak érzelmileg lenne fontos a miskolciak számára, de gazdaságilag is sokat javíthatna a város helyzetén.

Forrás:eszon.hu

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek