2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Nőtt a vendégéjszakák száma

A hosszú, meleg ősz Miskolc vendégforgalmán is meglátszik, mint az a ma közzétett KSH statisztikai adatokból kiderül.
Magyarországon 2014. októberében a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 1,7, a belföldi vendégeké pedig 12%-kal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest, s a szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 15%-kal emelkedett.

Miskolc vendégforgalma ennél jóval dinamikusabban növekedett. A vendégek száma 24%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 33%-kal nőtt Miskolc kereskedelmi szálláshelyein októberben az előző évi hasonló időszakhoz képest. Ahogy országosan, Miskolcon is a belföldi forgalom bővülése volt jellemző, a belföldi vendégek száma 2.228 fővel bővült, ami az előző év októberéhez képest 24%-os bővülést jelent, a belföldi vendégek száma pedig 5.763 éjszakával nőtt, ami 33%-os növekedést jelent. Míg a szobakapacitás kihasználtság 25%-os volt októberben a tavaly októberi 21,3%-hoz képest, a férőhely kapacitás kihasználtság 18,2%-ra nőtt a tavaly októberi 14,4%-hoz képest.
A KSH adatok alapján több mint 413 millió forinttal nőtt 2014 január és október között a miskolci kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj bevétele az előző évhez képest, amelyből több mint 63,4 millió forint a külföldi bevétel növekmény.  Ez 28%-os éves növekedést jelent.
Jelentős probléma országosan a külföldi vendégéjszaka szám minimális emelkedése. Sajnos éves átlagban ezen még Miskolcnak is van mit javítania, még mindig túl magas az átutazó külföldi vendégforgalom, azonban így is elmondható, hogy a külföldi vendégéjszakák száma októberben 1.234 éjszakával nőtt a tavalyi évhez képest, ami 30%-os növekedést jelent.
Az elmúlt napokban több sajtóhír is megjelent arról (Napi Gazdaság, termál Online, stb.), hogy Miskolc a legkedveltebb téli üdülőhelyek egyike. Ezek a cikkek kitérnek azonban arra is, hogy a téli időszakban a vendégek 70%-a belföldi, akik sokszor kuponos oldalakról foglalnak. A miskolci TDM célja a téli időszakban a külföldi vendégforgalom bővítése, amely hosszabb tartózkodási időt és jelentősebb bevételt jelentene a miskolci turisztikai vállalkozóknak. Éppen ezért a TDM szervezet elsősorban az orosz és ukrán bemutatkozásokra fókuszál ebben az időszakban, 2015-től pedig intenzíven jelen szeretne lenni a román és cseh utazási piacon is a jelenlegi lengyel jelenlét mellett.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek