2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS A CIVILSZERVEZETEKNEK
ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS A CIVILSZERVEZETEKNEK

ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS A CIVILSZERVEZETEKNEK

ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS A CIVILSZERVEZETEKNEKA civil szervezetek, egyesületek, alapítványok jelenleg nem tudják elektronikus úton intézni a hivatalos ügyeiket. A Szociális és Munkaügyi Minisztérium ezen szeretne változtatni. A szaktárca az elektronikus szolgáltatások fejlesztésére az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program pályázatán 80 millió forint támogatást nyert.

Dr. Gulyás Kálmán szakállamtitkár, Szociális és Munkaügyi Minisztérium: – A minisztérium nagyon átgondolta ezt a pályázatát, már ezt megelőzően, 2006-ban a társadalompolitikai kabinet úgy döntött, hogy, a civil szervezeteknek segítséget kell nyújtani a működésükhöz, hogy egyszerűbb legyen, gyorsabb legyen a bejegyzéstől kezdve akár az adatok szolgáltatásán keresztül is. Az Új Magyarország Fejlesztési projekt vagy terv keretében az elektronikus közigazgatás projekten belül pályázott a tárca és közel 80 millió forintot nyert erre a projektre.

Én úgy gondolom, hogy ez a pénz elég lesz erre a projektre, vannak együttműködő partnereink, ezt nem önmagában a tárca készíti ill. csinálja ezt a programot. A legfontosabb partnerünk az Országos Igazságszolgáltatási Hivatal. Ennek van egy igazgatási háttere, hol vannak bejegyezve a civil szervezetek, ugye a megyei bíróságoknál. A másik dolog az, hogy az ott futó szervereken találhatók meg ezek az adatok, amik a civil szervezetekre vonatkoznak. Én úgy gondolom, hogy a civil szervezeteknek azért hasznos, mert gyorsul a bejegyzésük, tehát elektronikusan is lehet bejegyzést tenni. Ma papír alapon tudjuk csak ezt megtenni. Elképzelhető, hogy megmarad párhuzamosan mindkettő egy darabig, a papír és az elektronikus. A másik, hogy a civilszervezetekről is többet lehet megtudni. Nagyon sokszor hallunk civil szervezetekről, de nem tudjuk, hogy kik vannak mögöttük , mi ez a civil szervezet. Minden olyan adat, ami nyilvános, ami nem sért adatvédelmi szabályozást az valószínűleg ezeken a portálokon, ezen az információs rendszeren elérhető.

Hogy mi valósult meg eddig? Többek között a Civil Portál a minisztérium honlapján, ami rendkívül hasznos, 2008. óta működik, napra kész, friss, civil szervezeteknek nagyon sok információt adó felületet biztosít.

Több szám is forog, civil szervezetek számáról beszélünk, van aki 40 ezret mond, van aki 60 ezret mond, amiről mi biztosan tudjuk, hogy akik pályáznak az olyan tízezres nagyságrendű, akikről évről-évre tudjuk, hogy benyújtanak pályázatot a NCA keretén belül.

Egy civil szervezet bejegyzése ma még pillanatnyilag papír alapú és az összes változást is papír alapon kell megcsinálni. Valószínű, hogy párhuzamosan marad, ahogy előbb is említettem az alapítással kapcsolatos, hozzáteszem, hogy pont most tárgyalja az Országgyűlés az alapítványokra vonatkozó részét ennek az egész projektnek, már pedig ha megkötődik az új Polgári Törvénykönyv, ennek megfelelően hogy lehet majd az elektronikus úton is ezeket a bejegyzés, törlés, módosítás, változás, információszerzés a civil szervezetről e program keretében kiépülő rendszeren keresztül megszerezni, megtudni.

A civil társadalom számára hamarosan nagy segítséget jelent, hogy közigazgatási ügyeiket elektronikusan is intézhetik. A 2011. tavaszáig megvalósuló projekt eredményeként várhatóan csökkennek az egyesületek, alapítványok adminisztratív terhei, az ügyfélbarát egyablakos ügyintézéssel pénzt és időt spórolhatnak a civil szervezetek.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek