2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

DK: Időhúzás helyett párbeszédet az óbudai árvízvédelemről!

Tarlós István főpolgármester 2011-ben a főpolgármesteri vállalásait tartalmazó zöld könyvben azt írja: „Elindítottuk a tizenöt éve ígért Római parti árvízvédelmi mű konkrét tervezési munkálatait, és a ciklus folyamán átadjuk a Duna utolsó kritikus szakaszán az óbudai védelmi rendszert”. Ennek a fele sem igaz: bár Tarlós István valóban már közel két évtizede ígérgeti, hogy megoldja Óbuda árvízvédelmét, Mára kiderült, hogy ebben a ciklusban semmi sem fog történni a védelmi rendszer hiányzó részének kiépítésére. A Fidesz most már nem mutogathat másra,sőt a párton belüli egymásra mutogatás is értelmetlen. Tarlós Istvánnak és Bús Balázsnak három éve volt arra, hogy műszakilag megfelelő, a környezet rombolásával nem járó megoldás szülessen. Ez jól láthatóan máig sem sikerült, emiatt mint egy gyengébb GPS, „újratervezést” jelentettek be.

A Főváros és a kerület fideszes vezetése az elmúlt években képtelen volt arra, hogy érdemi választ adjon Római parton tervezett mobilgáttal kapcsolatos alapvető kérdésekre. A szűk körű előkészítés és a környezeti szempontok iránti érzéketlenség miatt a tervezett megoldást műszaki, gazdasági és ökológiai szempontból egyaránt aggályos.

A Tarlós István által tervezet népszavazás nem más, mint felesleges és drága időhúzás. Lehet, hogy hiányoznak az építkezéshez szükséges anyagi források ? Amíg nem lehet tudni, hogy mi a műszakilag megfelelő megoldás, nincs miről szavazni. A Római part nemcsak a kerület ügye! A fővárosi polgárok többsége számára  fontos a szívéhez nőtt pihenőhely hangulata és természeti értékeinek megőrzése .

Felhívjuk Tarlós Istvánt és Bús Balázst,hogy:

azonnal kérje fel a Magyar Mérnöki Kamarát egy nyilvános vitanap megrendezésére a legkedvezőbb döntés meghozatala érdekében,az érintett szakmai és civil szervezetek számára díjmentesen bocsássa rendelkezésre az összes döntés-előkészítő vizsgálati és javaslati dokumentumot, hatástanulmányt.

A témában aktívan részt venni kívánó  szakemberek és civil részvételével alakuljon tervbizottság, amely megvizsgálja az összes lehetséges műszaki megoldás árvízvédelmi, gazdasági és környezeti hatását, és a széles körű  társadalmi vitát szervez.

Hozza nyilvánosságra, hogy milyen forrásokból kívánja finanszírozni a gátépítést, illetve az általa javasolt parti mobilgát esetében igénybe vehető-e uniós támogatás.

               Arató Gergely                        Hazai András

                 DK Budapest              DK Budapest III. kerület

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek