2024. 07. 23. kedd

Lenke
1 EUR 390 HUF
1 GBP 463 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • Adókötelezettség teljesítéséhez szükséges postai csekkigénylés lehetőségei

Adókötelezettség teljesítéséhez szükséges postai csekkigénylés lehetőségei

Folyószámla egyenlegükről az adózók több módon tájékozódhatnak: a regisztrációval rendelkezők ügyfélkapun keresztül, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által postázott folyószámla kivonatokból, illetve személyesen ügyfélszolgálatainkon.

Amennyiben az adóhatóságnál vezetett folyószámla valamely adónem tekintetében tartozást mutat, a hátralék teljesíthető bankszámláról történő átutalással, vagy a kijelölt ügyfélszolgálatokon bankkártyával, illetve a pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózók (magánszemélyek, nem áfa körös egyéni vállalkozók) esetében készpénz-átutalási megbízással, azaz csekkel.

Az adóhivatal lehetőséget biztosít arra, hogy csekket elektronikusan, postai úton, telefonon, illetve személyesen is igényelhessenek az ügyfelek.
Írásban a www.nav.gov.hu internetes honlapról történő csekkigénylés során adónemenként maximum 12 db csekk igényelhető, aminek beküldése történhet:
–    Elektronikusan a Letöltések/Nyomtatványkitöltő programok/Csekk menüpontból és továbbítható Ügyfélkapun keresztül.
–    Postai úton a Letöltések-egyéb/Adatlapok, igazolások, meghatalmazásminták menüpont alatt elérhető – Kérelem készpénz-átutalási megbízás (csekk) igényléséhez – nyomtatványt lehet kiválasztani, kinyomtatni és kitöltés után beküldeni a lakóhely/székhely szerint illetékes adóigazgatóságra. A formanyomtatvány kitöltése nem kötelező, az igénylés kötetlen formában is benyújtható.
Telefonon
–    a helyi tarifával hívható NAV Általános Tájékoztató Rendszere fogadja a csekkigényléseket a 06-40/42-42-42 számon, illetve mobil hálózaton belül a 06-20/, 30 vagy a 70/33-95-888 számokon. A telefonos tájékoztatás hétfőtől csütörtökig 8.30–16.00 óráig, pénteken 8.30–13.30 óráig vehető igénybe,
–    az egyedi ügyfélazonosító számmal rendelkező ügyfelek részére a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül is biztosított a csekkigénylés, ami hétfőtől csütörtökig 8.30–16.00 óráig, pénteken 8.30–13.30 óráig érhető el. A szolgáltatás belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon.
Személyes ügyintézés esetén feltétlenül tájékozódjanak az ügyfélfogadási időpontokról!

Fontos, hogy tartozásaikat adónemenként mindig a megfelelő csekken teljesítsék és ellenőrizzék a rajta szereplő adataik (név, lakcím, adóazonosító szám) helyességét és hiánytalanságát!

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Megyéken átívelő akció
A gyanú szerint új pszichoaktív anyaggal kereskedett egy polgári, valamint öt prügyi férfi. A hajdú-bihari rendőrök borsodi kollégáikkal közösen ütött…