2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 390 HUF
1 GBP 463 HUF

Bravó, Mercedesekkel csődbe utazunk

Csak a természettudományi törvények esetében igaz, hogy a képlettől való eltérés bizonyosan rossz eredményt jelent. A politikai döntések ritka esetben hasonlíthatóak ezen törvényekhez, de a sorozatos hibázások – amelyek napjainkban tovább folytatódnak – egyenes következménye a BKV jelenlegi, katasztrofális helyzete.
A tulajdonosát és dolgozóit tekintve utolsó magyar nagyvállalat szolgáltatás-privatizációja, a buszágazat erőszakos kiszervezése a Fidesz, és annak klientúrájának önös érdeke, így az Budapest- és Magyarország-ellenes döntés.

A fővárosnak és a BKV-nak évi 48 milliárdos költséget jelentő határozat a Fidesz szavazataival és az LMP „félre”nyomott igenjével valósul meg, amely meglepő módon ellentétes a kormányzati kommunikációtól. A hatalmas, és minden valószínűség szerint visszaosztható költség 8+2 évig terheli a főváros költségvetését, amelynek következményeként 500 buszvezetőt küldenek el 2013 első felében. A tervek szerint, és muszájra hivatkozva a teljes buszágazat szolgáltatás-privatizációja rohamléptekkel folytatódik, ugyanakkor a jelenlegi első ütemre sincs kormánygarancia vagy biztos forrás.  

A 22 éve uralkodó politikai biznisz-szemlélettel szemben konkrét politikai megoldási javaslatokat megfogalmazó fővárosi Jobbik frakció – még a kiszervezésről szóló döntés előtt – egy műszaki megoldást talált, amellyel bizonyosan kezelhető a problémahalmaz, ugyanakkor rendezhetővé tehető az adósságteher.

Statisztikai számadatokból kétséget kizáró módon megállapítható, hogy a buszpark sorozatos meghibásodása elsődlegesen a hűtő-fűtő rendszerek elégtelen karbantartására, illetve időszakos felújításának elodázására vezethető vissza.

Éppen ezért azzal a javaslattal éltünk, hogy a nyomasztó mértékű kötelezettségvállalás helyett a beazonosított műszaki probléma orvoslására kerüljön sor. Leghatározottabb álláspontunk szerint javaslatunk végrehajtása kizárólag azért ütközik akadályokba, mert bizonyos üzleti köröknek éppen az az érdeke, hogy a nagy múltra visszatekintő tömegközlekedési vállalat a jövőben soha többet ne legyen képes feladatainak önálló ellátására.

A Jobbik Magyarországért Mozgalom fővárosi képviselőcsoportja felismerve a járatkiszervezés mögött álló valós motivációt, minden tekintetben visszautasítja annak végrehajtását, illetőleg minden lehetséges eszközt megragad a döntés következtében nyilvánvalóan bekövetkező csoportos létszámleépítések megakadályozása érdekében is.

Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek