2024. 07. 19. péntek

Emília
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Állítsák le a Volán és a BKV privatizációját!

A közösségi buszközlekedés további kiszervezésével – ami gyakorlatilag szolgáltatásprivatizáció – a Fidesz ismét bebizonyította, hogy csupán kommunikációs szinten folytat az elődjétől eltérő gazdaságpolitikát. Sajnálatukra, e tényre már a Magyar Nemzetnek kellett figyelmeztetni őket. Napjainkban párhuzamosan zajlik a Volán és a BKV járatok alvállalkozásba adásának előkészítése. Ez elfogadhatatlan, mert egyrészt közpénzek vándorolnak magán-, nem ritkán offshore-zsebekbe, másrészt nem segítik elő a magyar autóbuszgyártás megerősödését, sőt veszélyeztetik a fennmaradását. A Magyar Nemzet vezércikke szerint a Budapesten jelenleg futó – egyelőre csak 150 darabos – buszkiszervezési tender „hozzá fog járulni ahhoz, hogy az állam szociális kiadásai csökkenjenek (…) A gyártás mellett a folyamatos karbantartás és az alkatrészek pótlása is újabb és újabb munkahelyeket teremt majd, amelynek következtében nőnek majd az állam adó- és járulékbevételei, és a haszon is helyben marad, a társadalom és végső soron a nemzet igen nagy örömére.” – Németországban. A győztes alvállalkozó ugyanis Mercedeseket kíván forgalomba állítani. Az eddigi gyakorlatot ismerve a Volánnál szintén külföldi járművek megjelenésére számíthatunk.

Öröm az ürömben, hogy mivel a magyar állam lényegében magára hagyta a fővárost a közösségi közlekedés finanszírozásában, és a járatkiszervezés mintegy évi 2,5 milliárd forintos többletköltségére sincs meg a fedezet, a már-már célegyenesbe ért burkolt privatizáció megbukhat. Mindez esélyt nyújthat a hazai autóbusz gyártás megmentésére, annál is inkább, mert a szakminisztérium ígérete szerint ez év végén megnyílik a Magyar Fejlesztési Bank közösségi közlekedési járműbeszerzéseket finanszírozni hivatott 100 milliárdos hitelkerete, amellyel a főváros, így a BKV is élhet. Nincs szükség arra, hogy üzemeltetési szerződés címén az állam vagy az önkormányzat fizesse a magánvállalkozók hitelét, akik szintén így jutnak buszokhoz.

Itt van tehát egy esély, hogy Budapestre és Magyarországra hazai gyártású, és a közvagyont gyarapítva BKV-, illetve Volán-üzemeltetésű autóbuszok kerüljenek. A felelősség a fideszes többségé.

Bödecs Barnabás, a Jobbik Közlekedési Kabinetének vezetője

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek