2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 390 HUF
1 GBP 463 HUF

Készül a borstratégia

Dr. Ángyán József Vidékfejlesztési Parlamenti államtitkár megbízásából Dr. Rieger László VN. Parlamenti Államtitkárság Stratégiai Főosztályvezetője – több borászati szervezet jelenlétében – megbízólevelet adott át Mathiász Gábornak, az egykor élt , és óriási hírnévnek örvendő Mathiász János dédunokájának, azzal, hogy a VM „Nemzeti Vidékstratégia – 2020” kertészeti programhoz, valamint az Agrármarketing , bel- és külpiaci programhoz, továbbá a Hungarikum programhoz kapcsolódóan kezdjen hozzá a teljes hazai szőlő és borágazat átfogó,egységes fejlesztéséhez.

A megbízólevél többek között arról is szól, hogy a programnak széles szakmai, civil, területi, együttműködéssel, összefogással kell megvalósulnia.

Mathiász Gábor óriási megtiszteltetésnek tekintette a névre szóló megbízás, amely mögött – minden bizonnyal – számít a szakma , a szakmai civilek, a hegyközségek, a hegyközségi tanácsok, a gazdák (kis és közép, nagy termelők), a tárca segítségére. Mint mondta, mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az Őse nyomdokait, ha nem is elérve, de társadalmi megelégedéssel végezze a munkáját.

Mint mondta mindenkire számít, akiknek a Kert Magyarország keretében fontos hazai szőlészet és borászt ügye, illetve a felemelkedése.

A jelenlévők gratuláltak Mathiász Gábornak a névszerinti megbízáshoz, mert ilyenre még nem került sor az új kormány regnálása óta – mondta Dr. Rieger László főosztályvezető, aki
kifejtette, hogy a magyar bor marketingjének meg kell újulnia, s brand kategóriájú árucikké kell válnia itthon és külföldön is.

Májer János gratulált Mathiász Gábornak, s egy a város ’30-as években kiadott monográfiájából idézet – nem szó szerint – „bizony mikor a tokaji borok kereskedője hajón szállította át a bort Amerikába, akkor kötelessége volt az első osztályon utazni, mert ez dukált a Tokaji borhoz”! Nos, Mathiász Gábor nagy fába vágta a fejszéjét, amikor az államtitkár úr megbízását elvállata. Magyarországon viszonylag sok borvidék van, annál több érték elvárás és igény. Ezek összehangolása nem kis feladat lesz. A napokban hallottam a televízióban egy örvendetes hírt, a GDP 2,5 % emelkedett, s jövőre az elemzők 3 %-ra számítanak. Ebből az következik, hogy az ország számos baja ellenére talán több pénz fog jutni a bormarketingre is, amely elemi érdekünk, s Hegyalja is teljes jogú kihívója lehet majd Saint Emillion-nak.

Birinyi József, a Hungarikum Szövetség alelnöke sem hagyta ki a gratulációt és jelezte, hogy minden erejével, vállalkozásával (többek között filmessel is) nagy mértékben hozzá fog járulni egy egységes borászati ország marketing megvalósításához. Majd hozzáfűzte, hogy széleskörű társadalmi összefogásra van szükség, mert a Mathiász Projekt csak egy ernyőként tud az ország felett, minőségi, kereskedelmi eredményeket elérni. Vagyis a Magyar szőlő és bor ágazatnak meg  kell mozdulnia a siker érdekében, mert csak a kiváló ötletekből, elképzelésekből duzzadó szereplőkkel lehet sikeres marketing munkát végezni, természetesen kiváló minőség mellet, amely alapja, hogy kell legyen az egész folyamatnak.

Árvay János Hegyaljai borász üdvözölte, hogy elindult valami a bormarketing területén, s ráadásul jó néven vette, hogy nem a kormányzati ciklus végén.

 

Forrás:tokaj.hu

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Fejtörő az öt karika jegyében
A korábbi nyári olimpiákhoz hasonlóan idén immár harmadszor invitálja olimpiai játékra a sportkedvelőket a II. Rákóczi Ferenc Könyvtár. A kérdések a p…