2024. 08. 17. szombat

Jácint
1 EUR 396 HUF
1 GBP 465 HUF

Taní-tani Konferencia a bölcsészeknél

Pedagógia és társadalmi felelősségvállalás − IV. Miskolci Taní-tani Konferencia
Önkéntesség és önkéntességre nevelés; tehetségfejlesztés; a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nevelése; módszertani megújulás a felsőoktatásban – ezeket a fő témaköröket öleli fel három szekcióban csaknem 90 előadás a szakma országszerte elismert szakembereinek tolmácsolásában a IV. Miskolci Taní-tani Konferencián február 4-én.
Pedagógia és társadalmi felelősségvállalás a címe a negyedik alkalommal megrendezett tudományos konferenciának, melyet a Magyar Pedagógiai Társasággal, a Taní-tani folyóirattal, a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Programmal és a Neveléstudományi Egyesülettel együttműködésben szervez a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának Tanárképző Intézete. Az elmúlt években bizonyossá vált, hogy e tudományos fórum kiemelt lehetőség az ország pedagógus-társadalmának az eszmecserére. Jól mutatja ezt a mostani konferencia elismert előadóinak névsora is.
„A felelősség szétpereg az ujjaink között. Elveszítjük a tehetségeinket, lemondunk a nyomorban élőkről, nem tudunk mit kezdeni a ránk bízott fiatalokkal, és úgy érezzük, nem tehetünk róla. Tudjuk-e, hogyan nevelhetünk felelős nemzedéket?
Mi és miként várható el, követelhető meg a pedagógusoktól a társadalmi konfliktusok kezelésében, milyen feltételei vannak annak, hogy az iskola hatékony színtere legyen bármilyen pedagógiai és azon kívüli problémahalmaz megoldásának? És hol húzódnak a határok, ahonnan már az iskola elszenvedője, netán maga is gyarapítója nehézségeinknek?” – így foglalják össze a szervezők a konferencián felvetett témákat.
A programot nyitó két plenáris előadást ¬– melyeket komoly szakmai várakozás kísért – elsőként L. Ritók Nóra, az országszerte híres Igazgyöngy Művészeti Iskola elismert alapítója tartja „A nyomor szélén. Hátránykompenzálás és művészeti nevelés” címmel. Nahalka István oktatáskutató előadása „PISA, kompetenciamérések, esélyegyenlőtlenség” címmel vezeti fel a fórumot.
A fórum a fentiek mentén határozottan koncentrál az önkéntesség és önkéntességre nevelés; tehetségfejlesztés; a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nevelése; módszertani megújulás a felsőoktatásban témakörökre.
Az aktuális és valós oktatáspolitikai, erkölcsi, nevelési és módszertani kérdések, problémák mentén összeállított program egyes szekcióiban felvetődik egyebek mellett a pedagógus felelőssége, az iskolai agresszió, a tömegkommunikációs eszközök szerepe, a pedagógusképzés pedagógiája, a képesség- és tehetségfejlesztés vagy az esélyegyenlőség.
Az előadók és hallgatóik, tehát a konferencia közönsége jellemzően gyakorló pedagógus – a megélt gyakorlat, tapasztalat, a valóság így fokozottan adott. S alap is egyben, csakúgy, mint a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének oktatási struktúrájában. A gyakorlati hangsúlyt az Észak-magyarországi régióban jellemző problémák is indokolják, miként a jól felkészült, elhivatott pedagógusokra való igényt is.
Az elhangzó előadásokat mindennek okán egy később megjelenő kötetben is tervezik összegezni a szervezők – gyakorló és leendő pedagógusok javára egyaránt.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek