2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Utazás » Friss kutatási eredmények: Többen terveznek belföldi nyaralást…
Képernyőkép 2023-05-24 210249

Friss kutatási eredmények: Többen terveznek belföldi nyaralást…

A rendszeresen utazó 40 év felettiek egyharmada idén belföldi utazást tervez a külföldi helyett. A
választást főként a szállodák ajánlatai befolyásolják majd, ugyanakkor 10%-os árengedménynek,
ingyen reggelinek jobban örülnek a vendégek, mint egy ingyen pezsgőnek. – derül ki a
Hotelmentők kutatásából.

Néhány szó a kutatásról

Az elmúlt években folyamatosan olyan dolgok történtek a világban, amik nagy nyomot hagytak a
turizmusban, lásd koronavírus, háború és válság – mondhatni minden bizonytalan, folyamatosan
változik. A Hotelmentők (https://hotelmentok.hu/) alapítói, Sárvári Krisztina és Máté Balázs online
marketing tanácsadó (https://matebalazs.hu/az-online-marketing-tanacsado-mb.html) egy kutatást
végeztek azzal kapcsolatban, hogy milyen hatással voltak és lesznek ezek a tényezők a hazai
turizmusra, mire lehet számítani idén. A Hotelmentők csapata azért alakult, hogy segítse a hoteleket
különböző támogató szolgáltatásokkal, ennek része ez a felmérés is, amelynek kitöltői – közel 500 fő –
az idősebb korosztályból került ki, a válaszadók 88,9%-a 40 év feletti (43,3% a 41-60 éves korosztály
és 45,6% a 61-80 éves korosztály aránya).

Az emberek közel harmada belföldi utazást tervez külföldi helyett

A kutatás egyik legérdekesebb kérdése az volt, hogy a koronavírus járvány hatására mennyire
változtak meg az utazási szokások, viszont erre nem érkezett egyértelmű válasz, hiszen a kitöltők 48-
52% arányban választoltak nemmel és igennel. Ugyanakkor a megkérdezettek háromnegyede
szívesebben választott magyar úti célt, külföldi desztinációk helyett a COVID idején. A 2023-as
szezonban a megkérdezettek 33,2% nem változtat szokásain, külföldre utazik, 19,3% marad továbbra
is a megszokott belföldi úti céloknál. 29,2%-uk viszont a válság hatására változtat szokásain, és az
eddigiektől eltérően inkább belföldön utazik, ami biztató a hazai turisztikai szolgáltatók szemszögéből
nézve. 5,4% nem tervez jövőre utazást.

Mennyit költünk nyaralásra?

A megkérdezettek csupán 5,4% válaszolta csak azt, hogy nem tervez idén nyaralás, illetve további
12,9%-uk még nem kezdett el ezen gondolkodni. A nyaralni tervezők közel fele azonban azt
nyilatkozta, hogy napra és főre ugyanannyit fog költeni az idei nyaralásra is válság ide vagy oda,
továbbá 36,3%-uk fog kevesebbet 15,9% pedig többet (napra, és főre kivetítve). Illetve a kérdéshez az
is hozzá tartozik, hogy közel 50%-uk ugyanannyi napra tervez utazást, 16,9% kevesebbre, és
mindössze csak 3,5% többre, 33% pedig az árak függvényében dönti el. Tehát ez azt jelenti, hogy a
megkérdezettek körülbelül ugyanannyit szán nyaralásra, és majd kiderül mire lesz elég?
Szeretnénk olcsón nyaralni, és kedvezményeket is kapni
Hazánkban is egyre nagyobb teret kapnak az úgynevezett OTA-k (Online Travel Agencies), azaz az
olyan szállásfoglaló rendszerek, mint a Booking.com, Airbnnb.com, vagy a Trivago.com. A
megkérdezettek 60,5% azonban tapasztalta már, hogy direkt foglalás esetében, azaz ha a kiszemelt

szállodánál közvetlenül foglal, olcsóbbak az árak. Hivatalosan az ilyen szállásfoglalókkal kötött
megállapodás nem ad a hoteleknek lehetőséget arra, hogy olcsóbb árakkal dolgozzanak direkt
csatornáikon, de bizonyos kedvezményeket adhatnak. Ezért a Hotelmentők szakértője Sárvári
Krisztina a kérdőívvel azt szerette volna kideríteni, hogy mely kedvezmények jelentenek értéknövelt
ajánlatot a vevők részére. A válaszok megoszlása nagyon eltérő volt: 27,5%-a következő foglalás
esetén 10%-os kupon; 25,9%-a late check out/early check in; 23,1%-a ajándék masszázs, 20,2%-a
pedig az ajándék reggeli mellett tette le a voksát, és ami meglepő, hogy az ajándék pezsgőt csupán a
megkérdezettek 3,3%-a választotta. Arra a kérdésre, hogy ’Amennyiben magyarországi utazását
tervezné, mi lenne az, amit elsőként beírna a Google-ba?’ 25 Balatonnal kapcsolatos válasz érkezett,
más válaszadók is leginkább konkrét városneveket adtak meg, csak elvétve voltak olyan kifejezések,
mint „Magyarország legszebb kirándulóhelyei”; „Olcsó szállás Magyarország”; „Melegvizes fürdési
lehetőség”; „Booking.hu”. A kutatás szervezői remélik, hogy ezek a válaszok egy kis segítséget
jelentenek majd a hoteleknek, és a turizmusban dolgozóknak a szezonra való felkészülésben.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!