2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

A lényeg, hogy a nap végén vigyorral a számon érjek haza.
Kakucs-Ring Kupa III. Forduló
Kakucs Ring 2023.01.28.
Beszélgetés Ragó Attila autóversenyzővel a verseny után.
2023 január 28-án a Kakucs-Ring Kupán indultál egy BMW-vel. Mit is tudhatunk a bömösről?
– Igen, a 2022-2023-as szezonban egy BMW E30-assal indulok, ami nagy váltás, mert a tavalyi 2021-2022-es szezonban egy
Audi S1-el versenyeztem. Mind a két autót Antal Istvánnak és csapatának, az Extrém Autósportnak köszönhetem. Míg az
Audi összkerekes és turbós volt, addig a BMW a klasszikus szívómotor és hátsókerék hajtással rendelkezik. 2.8 M52 6
hengeres szívómotor, mindenféle finomsággal és kb. 210 lóerővel, egyelőre gyári váltóval, futóművel. Tervben van a
motorsportos gátlók és gumik használata. Kezdünk hátrányban lenni a többiekhez képest, a meglévő hátrányunkat bátorsággal
pótoljuk.
Három mért köröd volt és előtte szabadedzés. A szabadedzésen még nedves volt a pálya. Mennyire volt
elég rákészülni a három mért körre a szabad edzés?
– A szabadedzés első méterein kiderült, hogy nem tudunk tempót menni, mert megállni és elkanyarodni sem tudunk. A
száraz pályára való gumink, a nedves kakucsi pályán úgy viselkedett, mintha jégen autóznánk. Amíg nem száradt fel az
aszfalt, kb.: az első mért kör végéig, addig a barátnőmmel (aki egész nap az utasom volt), csak drifteltünk a pályán. A kategória első helye helyett inkább az élvezetre és a látványra mentünk.
Miként alakultak a bemeneteleid? Sikerült-e körről körre javítanod az időeredményeden? Miként feküdt alattad a
bömös a fel-fel száradó pályán?

– A második körre a kedvező időjárás és a sok nevező miatt, volt a pályának olyan része, ahol teli gázzal tudtam menni.
Körről-körre folyamatosan javult a nyomvonal állapota. Babona vagy sem, én a köridőimet sosem szoktam megnézni, csak a
verseny legvégén. Mikor lejövök egy körről, úgyis mindig hibák százait találom, amiket a következő körben próbálok javítani. Az
igazat megvallva, már jó pár éve azért indulok különböző versenyeken (például drag, szlalom), hogy jól érezzem magam.
Az eredmények másodlagosak. A lényeg, hogy a nap végén vigyorral a számon érjek haza. Külön öröm, ha sikerük a
dobogóra állnom.
Kategóriádban és abszolútban hol sikerült végezned? Miként értékeled a napodat?
– Most kategória 4.-ek lettünk, de reális esélyünk volt a 3. helyre. Annál többre most nem, mert kemény mezőny jött
össze. Élveztük az egész napot, szeretem a kakucsi pályát, szeretem ezt az E30-at. Egy igazán jó autót raktak össze
Pistiék erre a szezonra is.
Legközelebb is február 19-én is találkozunk veled a Kakucs-Ring kupa IV. fordulóján?
– Ha tehetném, nemcsak február 19-én lennénk itt. Minden nap, reggeltől estig a pályán száguldoznánk keresztben, hosszában,
míg a nap végén Laci, a pályagondnok haza nem zavarna.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Mecsekről a Fehérvár ralira
Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal. Ákos, túl vagytok az 57. Mecsek Ralin. Ott voltatok elsők, és hatodikak is összesítésben a P12 …

További cikkek