2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Egyéb kategória » Megkérdeztük: Tényleg muszáj minden vasúti kocsit lehűteni?
motorvonat

Megkérdeztük: Tényleg muszáj minden vasúti kocsit lehűteni?

Tisztelt MÁV Zrt Kommunikációs Igazgatóság!

Sajnálatos módon viszonylag keveset utazok vonaton, de azt tapasztalom, hogy az utasok egy jelentős része, (én is) nem szereti a nagyon lehűtött utasteret.

Legutóbb, Diósjenőről Vácra utaztunk a két BZ-motorkocsiból álló szerelvénnyel, az egyikben volt légkondi a másikban nem. Megfigyeltem sőt egyes – nem velem utazók véleményét is kikértem, hogy szándékosan vagy véletlenül szállt a nem hűtött kocsiba. Kivétel nélkül azt a választ kaptam, hogy nem szeretik a túlságosan lehűtött kocsikat. A vasárnapi menetben nem voltunk túl sokan de legalább az összes utas három negyede a nem légkondicionált kocsit választotta. És ez a lényeg, hogy volt választás. Ezért kérdezem közlekedési újságíróként, hogy nem lehetne ezt a választékot kiterjeszteni?

Már hallottam olyant, hogy jegypénztárban helyjegyes távolsági vonat esetében megkérdezték, hogy hűtött vagy nem hűtött kocsiban kíván utazni. Olyat is tapasztalok, hogy a kerékpárjukkal felszálló, sokszor megizzadt utasok, igen csak kellemetlennek érzik a hideg levegő drasztikus befúvását. Vagy itt vannak az új Kiss hatrészes emeletes vonatok , totálisan le van hűtve végig az egész szerelvény már reggel is, amikor nincs is hőség. Persze az emeleten úgy tűnik hűvösebb van mint a földszinten, de így is elkelne mondjuk legalább kettő a hat részből, amit kevésbé vagy egyáltalán nem hűtenek.

Ha már szóba hoztam Kiss vonatot, akármilyen modern, a múltkor egy utas beszorult a vécébe, és a társai mondták, hogy kettő megálló múlva leszállnának. Mi ilyenkor a teendő? A konkrét eset úgy oldódott meg, hogy a közelben volt egy utasnak szakasz kulcsa és azzal sikerült kinyitnia.

Kertész Z István

Tisztelt Kertész Z István!

 

A Kommunikációs Igazgatóság érdeklődésére az alábbi választ küldi.

Jelenleg a nem IC vonatokban a klímás és a nem klímás járművek jellemzően vegyesen közlekednek, egy adott járműtípusból is (például a kérdésben említett Bz szerelvények esetében is) lehet klímás és nem klímás. Így ezt a választási lehetőséget most nem tudjuk megvalósítani, mivel a klímás és a nem klímás járművek számára teljes mértékben elkülönített szerelvényfordulók nem készülnek. Abban az esetben, ahol fixen klímás járművek közlekednek, ott megvalósíthatók lesznek a kérések.

A KISS motorvonatokban kocsinként két klímaberendezés található. A klímaberendezések a külsőhőmérséklet függvényében határozzák meg a kocsi belső hőmérsékletét a nemzetközi előírásban előírtak szerint. A szabályozott értéktől ± 3 C –kal lehet eltérni. Ezen eltérés mértékét a mozdonyvezető állítja be központilag a teljes motorvonatra. Külön a kocsikban nem lehet beavatkozni az elvárt hőmérsékletbe.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

ARS SACRA Fesztivál
2024. szeptember 13 – 22. Felhívás a Miskolci Ars Sacra Fesztivál képzőművészeti pályázatára Az Éltető Lélek Alapítvány 10 civil szervezettel, egyh…

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!