A második világháború utáni Japán, mely az újjáépítés lázában égett, tele volt új lehetőségekkel, kreatív megoldásokkal. E korszak jellemző alakja volt Soichiro Honda, aki a járműipar területén igyekezett maradandót alkotni.
Elképzelted már, milyen lenne, ha Soichiro Honda nem cselekszik ennek megfelelően? Az ő története sokak számára lehet példa arra, hogyan formálja a kitartás és a kreativitás a valóságot.
Az elhatározás pillanatai
1946-ban, egy látogatás során Kenzaburo Inukai műhelyében történt valami izgalmas Soichiro Hondával. Találkozott egy kétütemű motorral, amit még a háború alatt rádiógenerátor céljára készítettek. Nem hagyta nyugodni a gondolat: több száz ilyen motort selejtezett a hadsereg. Soichiro tudta, hogy ebben hatalmas lehetőség rejlik, és bérbe vett egy épületet Hamamatsuban, ahol elindította saját műhelyét, a Honda Technical Research Institute-ot. Ez a kis indulás az egyik legnagyobb motorkerékpár-gyártó céget indította útjára.
Az ipari fejlődés lendületet adott neki. Honda első termékei, az újjáépített motorokkal szerelt biciklik, nagy sikert arattak. Az eladások olyan gyors ütemben nőttek, hogy a készletek hamar kimerültek. Az újabb motorok fejlesztése hamarosan megkezdődött, hogy kielégítsék a fokozódó igényeket. Így a Honda motoros ruházat is napvilágot látott.
A gyors növekedés és innováció
Az 1948-as év új kihívásokat hozott. Az első nagy mennyiségben gyártott modell, az A-Type, könnyű és költséghatékony volt, ezért nagy érdeklődést váltott ki. Soichiro Honda számára a gyártási folyamatok fejlesztése elengedhetetlenné vált, és 1948 februárjára már be is indult az első futószalag. Gyorsan következtek az újabb lépések: szeptember 24-én bejegyezték a Honda Motor Company-t. A száz éves motorkerékpár-ipar egyik legfontosabb vállalataként jött létre ez a cég.
Ahogy a kereslet nőtt, a cég sem maradt hátra. 1949-ben mutatták be a Honda D-Type-ot vagy Dreamet, ami már nem segédmotoros kerékpár volt, hanem igazi motorkerékpár. A motorozás szerelmesei számára ez új lehetőségeket nyitott meg. Az első négyütemű modell, az E-Type, újabb mérföldkő volt, és bizonyította, hogy a technológiai fejlődés folyamatosan gyorsul a cégnél.
Az út folytatása és a nemzetközi siker
Az elkövetkező évtizedekben a Honda motoros ruházat is megjelent. Az ötvenes évek végén a Honda már az amerikai piac felé nyitott, ami újabb lehetőségeket biztosított. 1959-ben megnyitották az első amerikai márkakereskedést, ezzel egyenletesen haladva az nemzetközi motorkerékpár-piacon.
Az innováció utáni vágy mindig is hajtotta Soichiro Hondát. A gyártás és a mérnöki kiválóság akkor ér valamit, ha meg is mutatják a világnak. A motorkerékpár-versenyek világa új kihívásokat jelentett, ahol a Honda neve hamar összeforrt a sikerrel. 1961-es Man-szigeti győzelmük már csak hab volt a tortán, akik valaha is motorozás Anyaistennői közt számon tartották. Az ilyen sikerek alakítják a motorozás jövőjét.
A jövő és technológiai újítások
Az elkövetkező években a Honda nemcsak a hagyományos motorok terén alkotott maradandót. Az 1969-es Honda Dream CB750 Four bevezetése új standardokat állított fel a motorkerékpárok között. A technológiai fejlődés, mint a Pro-Link futómű rendszer, új élményt nyújtott, és olyan prémium színvonalat kínált, amit a Szallerbeck Motor is tükröz.
A fejlődés nem ért véget – a folyamatos innováció és a tökéletesítés iránti szenvedély az, ami a Hondát az iparág egyik vezetőjévé tette. A mai globalizált világban minden perc számít, egyetlen alkatrész sem szorul háttérbe. Nem csoda, hogy a Honda és más motoros cégek ma már a motorkerékpárok mellett a motoros kiegészítők terén is a minőség szimbólumaivá váltak./X/