2025. 10. 2. csütörtök

Petra

1 EUR 389 HUF
1 GBP 447 HUF
Kezdőlap » Életmód / Medicina » Életmód » Évente több mint öt teljes napot töltünk kávézással
Caffe_Vergnano_Gavris_Ivan

Évente több mint öt teljes napot töltünk kávézással

Heti 161 percet, vagyis évente közel öt és fél napot töltenek kávézással a magyarok. Sokaknak napindítást segítő rutin, másoknak kikapcsolódási alkalom, de a kávé a mindennapok fontos része: tízből heten naponta fogyasztják – derült ki a Caffè Vergnano megbízásából készült kutatásból, melyet a kávé világnapján a Szépművészeti Múzeum Reneszánsz Csarnokában mutattak be.

Az eseményen Winkler Nóra házigazda és moderátor, dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus, Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője, valamint Cser Judit múzeumpedagógus kiemelték a kávézás élményének és az idő tudatos megélésének fontosságát, miközben szakértői szempontból vizsgálták, hogyan fonódik össze a mindennapokban az énidő és a kávé. A program részeként a vendégek egy különleges idő- és ízutazáson is részt vehettek, amelyet a kávészakértő exkluzív receptje tett teljessé.

A 1675 éves hazai lakosságra reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a magyarok 86 százaléka kávézik, tízből heten napi rendszerességgel fogyasztják. Egy-egy kávészünet átlagosan 11–12 percig tart, és a heti 8–9 csészényi frissítő döntő többsége otthon készül el – ez jól mutatja, hogy a kávézás a fejlődő kávéházi kultúra mellett is elsősorban otthoni élmény.

A motivációk azonban különböznek: a napi kávéfogyasztóknak elsősorban a megszokott rutin, a nap elindítása miatt fontos, a heti rendszerességgel kávézóknál inkább az ital élénkítő hatása dominál, míg az alkalmi fogyasztók számára a kávé leginkább énidőt, elcsendesedést és kikapcsolódást jelent.

Kávézás: értékes idő

A kutatás eredményei arra is rávilágítanak, hogy a kávézás a rohanó hétköznapok közepette különleges alkalom: egy rövid megállás, amelyben magunkra és másokra figyelhetünk. A kávézással töltött percek minden korosztály számára mást jelentenek, mégis közös bennük, hogy értékes időt teremtenek. Ezt a szemléletet képviseli a Caffè Vergnano Make Time Count filozófiája is: a több mint 140 éves prémium olasz márka számára az idő tisztelete és a kompromisszumok nélküli minőség alapérték 1882 óta. Lassú pörkölési eljárásuk is ezt erősíti: a folyamat lehetővé teszi, hogy minden kávészem teljes aromája kibontakozzon. A Make Time Count filozófia számunkra azt jelenti, hogy a kávézással töltött pillanatokban igazi értéket adhatunk az időnek. Hiszünk abban, hogy ezek a percek képesek valódi élményekkel gazdagítani a mindennapokat, és pontosan ezt a filozófiát szeretnénk átadni fogyasztóinknak is” – hangsúlyozta Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője.

Az életkor is hatással van a kávézási szokásokra

Generációs eltérések is megfigyelhetők: a 30 év alattiak harmada egyáltalán nem fogyaszt kávét, miközben a 60 felettiek körében a napi kávézás jellemzőbb. Az idősebbek számára a szokás biztonságot és állandóságot ad, míg a fiatalabbaknál inkább az alkalomszerűség és a változatosság a jellemző.

A kávézás sokak számára kihagyhatatlan reggeli rutin, ami nélkül nem is indulna el zökkenőmentesen a nap. Ez a néhány perces szertartás, amikor készül a kávé, aminek érezzük az illatát, látjuk a gőzét, érezzük az ízét, a melegét és a serkentő hatását, abban is segít, hogy ébredés után ne rögtön essünk bele a rohanásba. A szokásaink alakítják az identitásunkat, segítik a stresszkezelést, a fókuszálást, alkalmat teremtenek a tudatos jelenlét gyakorlására, ami a mentális egészségünk megőrzését támogatja” – mondta el dr. Almási Kitti, klinikai szakpszichológus a kutatás eredményeit ismertető sajtótájékoztatón.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

különc

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hallom, összevesztél a feleségeddel. Mi történt?
– Nem tudtunk megegyezni a nyaralással kapcsolatban.
– Hogyhogy?
– Én mindenképpen a Kanári-szigetekre akartam menni, ő meg mindenáron velem akart jönni.

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!