Napjaink egyik kedvelt értékesítési módja a webshopon keresztül történő értékesítés. A hírekből megtudhattuk, hogy a nagy népszerűség okán már a jogszabályi környezet változtatására is szükség volt, hogy a paragrafusok megfelelően lefedjenek minden lehetséges jogi kérdést. Ebből a komplexitásból viszont jól látszik, hogy aki webshopot indít, nem érthet mindenhez: így a csomagolástechnika is egy olyan terület lehet, ahol jól jöhet némi segítség.
Miért fontos az egyedi csomagolás egy webshop számára?
A csomagolás fontos részét képezheti a webshopos értékesítésnek, hiszen ez az első, amivel a vásárló találkozik, ezért kár lenne kihagyni a jó marketinglehetőséget – annál is inkább, mivel pozitív irányban mozdulhat a véleményformálás egy jó grafikával és minőségi csomagolással. Ha pedig teljesen biztosra akarunk menni, kérjük szakemberek segítségét: a Print Brokers Team reklámeszközök nyomtatásában szerzett nagy szakmai tapasztalatával segít a legjobb megoldást megtalálni ügyfelei számára.
Mindenekelőtt fontos tisztázni, hogy nem ugorhatunk csak úgy fejest a csomagolástervezésbe, hiszen sok szempont szerint kell körüljárni a kérdést ahhoz, hogy a legjobb megoldást tudjuk választani. Lássuk, melyek ezek a szempontok!
A termék, amit csomagolni szeretnénk
A webshopunkban forgalmazott termékek mérete és alakja szerint kell elsődlegesen kiválasztani a csomagolást. Kényelmesen el kell benne férnie, ugyanakkor célszerű némi helyet hagyni a térkitöltő anyagoknak, amennyiben a termék jellege megkívánja a használatát.
Funkcionalitás
Szintén rendkívül fontos tényező. A csomagolás elsődleges feladata, hogy megóvja a terméket a sérülésektől és a környezeti hatásoktól mindaddig, amíg tárolják és szállítják. Ezért a csomagolásnak segítenie kell ezeket a folyamatokat.
Márka és dizájn
Ha a csomagolásunk tükrözi vállalkozásunk stílusát, azzal egy jelentős marketingeszközre teszünk szert. A logónk megjelenítése, egy grafika, egy szlogen – mind-mind olyan elemek, amelyek jól mutatnak, és erősítik a vásárlóban a bizalmat és a márkahűséget.
Egyéb fontos szempontok a tervezésben
A csomagolás megtervezésekor azonban még sok mással is számolnunk kell. A felhasznált anyagok tekintetében célszerű mérlegelni, hogy újrahasznosított csomagolást kívánunk-e használni, ami egyre népszerűbb a felhasználók körében. A nyomtatott információkat és a címkéket is időben át kell gondolni, és beilleszteni a tervezési és gyártási folyamatba. A csomagolásunknak ugyanakkor meg kell felelnie a vonatkozó szabályoknak is, ezért ezeknek is alaposan utána kell járnunk, mielőtt a gyártásnak nekiállnánk.
A költségek mérlegelésekor a tömeggyártás és a kiszállítás szempontjait is meg kell vizsgálnunk, ugyanis ezek befolyásolhatják a kiadásokat. A végleges csomagolásunknak pedig fokoznia kell a vásárlói élményt.
Láthatjuk, hogy a csomagolástervezés egy összetett folyamat, amelynek minden lépését szükséges alaposan átgondolni./X/









