Az egészségügyi magánpraxisok sikere abban rejlik, hogy mekkora a visszatérő, hűséges ügyfelek bázisa. Ennek hátterében pedig az áll, hogy sokkal kevesebbe kerül egy meglévő pácienst “újraaktivizálni”, rávezetni arra, hogy ismét igénybe vegye a szolgáltatást, mint egy új ügyfelet megszerezni.
Nem feltétlenül kell mindent egyedül menedzselnünk vezetőként, megbízhatjuk a FutureManagement online marketingügynökséget, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek az egészségügyi marketing területén.
Az elkötelezett páciensek jelentik a biztonságot
Gondoljunk bele abba, hogy egy visszatérő, hűséges ügyfél mennyivel többet jelent a cég számára, hiszen rendszeresen igénybe veszi a szolgáltatásokat, ami kiszámítható bevételt is jelent a vállalatnak. Az ilyen páciensekre jellemző, hogy elégedettek, pozitív élménnyel távoznak, emiatt újra és újra visszatérnek, hiszen már bizalmat szavaztak a szolgáltatónak.
Nem mellesleg kisebb anyagi ráfordítással szinte bármikor “újravásárlásra” ösztönözhetők, ez persze egy mélyebb kapcsolatot is jelent az ügyfél és az egészségügyi vállalat, a magánpraxis között.
Mi állhat annak hátterében, ha nem jönnek vissza a nemrég megszerzett páciensek?
Ismerjük meg az okokat!
Az ügyfélélményt rengeteg minden meghatározza, ide tartozik például a weboldal felépítése, az időpontfoglalási rendszer, az ügyfélszolgálat, a recepciós motiváltsága, hangvétele, kommunikációja.
A negatív értékelések sokszor nem is az orvos szakértelmére vonatkoznak, hiszen meglehet, hogy a szolgáltatás minősége kifogástalan volt, viszont egy kedvetlen, akár ingerült kolléga, aki a betegfelvételt végzi, mindent elronthat. Természetesen nem fest pozitív képet a rendelőről az sem, ha nem kellően tiszta és rendezett a mellékhelyiség, ha nagyon sokat kell várni annak ellenére, hogy időpontra érkezett a beteg.
Akadályozó tényező az is, ha nem egyértelmű az árazás: sok páciens inkább választ másik klinikát, ha ott nem lesz zsákbamacska a végső összeg, az emberek szeretnek előre kalkulálni, hogy mégis mivel számoljanak.
Természetesen nem csak emiatt dönthetnek másik szolgáltató mellett, gyakran a tájékoztatás hiánya áll a háttérben. Valljuk be, nem a páciens dolga, hogy meghatározza, milyen vizsgálatok, kezelések szükségesek számára, fontos tehát az edukáló, informatív cikkek közzététele, illetve a folyamat során a terelgetés. Már a bejelentkezésnél lehet adni számukra segítséget, hogy valóban a megfelelő szakterületre vagy kezelésre foglaljanak időpontot.
A környezet is döntő…
Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy sokat nyom a latban az is, hogy milyen a rendelő külleme: kellően modern, jól felszerelt, pozitív hangulatot áraszt, megnyugtató? A nagyobb praxisoknál gyakran kellemes zene is szól a háttérben, de akár oktató jellegű tartalmakkal is találkozhatunk.
Mindezeket látva, hamar rájöhetünk, hogy döntően azon múlik, hogy visszatér-e az új páciens, hogy mennyire volt megelégedve, milyen ügyfélélményben volt része. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy elkötelezetté váljon!/X/