2025. 03. 25. kedd

Irén, Írisz
1 EUR 398 HUF
1 GBP 476 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A kiterjesztett gyártói felelősség

A kiterjesztett gyártói felelősség

Az Európai Unió szigorodó hulladékgazdálkodási szabályai már Magyarországon is éreztetik hatásukat. Az új előírások szerint a termékek előállításával, forgalmazásával kapcsolatos költségeket, különösen a hulladékkezelést, a gyártók, termelők és forgalmazók kell hogy állják. De mi is pontosan a kiterjesztett gyártói felelősség, és hogyan érinti ez a webáruházakat?

A kiterjesztett gyártói felelősség rejtelmei

A 2023. július 1-jén életbe lépett előírások értelmében a gyártók és forgalmazók az általuk keletkezett hulladék kezeléséért felelnek. Ez nem csupán a klasszikus értelemben vett gyárakat érinti, hanem az összes forgalmazót is, beleértve a webáruházakat. A kiterjesztett gyártói felelősség azokra a termékekre vonatkozik, amelyek az EU előírásai alapján környezetvédelmi szempontból különös figyelmet érdemelnek, így például a csomagolóanyagokra, az elektromos termékekre és a textíliákra is.

A webáruházak világában gyakran előfordul, hogy a termékek már önmagukban is becsomagolt állapotban érkeznek. Ám a rendelési folyamat során az újracsomagolás szükséges a szállítás biztonsága érdekében. Itt lép életbe az EPR, amely megköveteli a webáruházaktól, hogy ezekkel a csomagolásokkal kapcsolatos költségeket viseljék, még akkor is, ha nem ők a gyártók. A webáruház készítésről és üzemeltetéséről bővebb információkat a Webáruház készítés árak oldalán találhatsz.

Csomagolás minden mennyiségben

Nagyon lényeges, hogy a csomagolás fogalmát se hagyjuk figyelmen kívül, hiszen ez határozza meg, mikor vonatkozik egy webáruházra az EPR. A csomagolás magában foglalja azokat az anyagokat, amelyek az áruk tartását, védelmét és szállítását segítik.

Mindegy, hogy a webáruház csak új szállítócsomagolást nyújt – mint egy doboz vagy puffer anyag–, az EPR alá esik. Egyszóval, minden típusú csomagolás, ami megkönnyíti az árucikkek biztonságos eljuttatását a fogyasztóhoz, beletartozik ebbe a kategóriába.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Egy webáruház nemcsak az általa forgalmazott termékekért felelős környezeti szempontból, hanem a szállítási folyamat során keletkező csomagolási hulladékért is. A cél az, hogy a lehető legkörnyezetbarátabb módon lássák el ezt a feladatot, csökkentve a felesleges hulladékot.

Az EPR hatása a webáruházakra

A Webáruház készítés árak és más hasonló cégek már régóta a webes kereskedelem világában tevékenykednek, és különös figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra is. Az általuk létrehozott webáruház motorok nemcsak egyediek, hanem figyelembe veszik az ilyesfajta szabályozásokban rejlő lehetőségeket is, így segítik az új jogszabályoknak való megfelelést.

A vállalkozások számára ez nem csupán új költségeket jelenthet, hanem egy újfajta gondolkodásmód bevezetését is. Az EPR ugyanis nem pusztán gyártási és forgalmazási kötelezettségek sorozatát takarja, hanem egyfajta ösztönzést is, hogy a környezet megóvása érdekében újabb és hatékonyabb módszereket dolgozzunk ki.

Az EPR tehát többet jelent, mint egy egyszerű szabályozó eszköz: új irányt is mutathat, ha hajlandóak vagyunk megérteni annak hosszú távú előnyeit és lehetőségeit. A jövő webáruházai igazi környezettudatos szereplők lesznek, ahol a vásárlás élménye a fenntarthatósággal kéz a kézben jár./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés